Poimi vinkit työpaikan Earth Houriin

Maailman suurinta ilmastotapahtumaa, WWF:n Earth Houria voi viettää jokaisella työpaikalla. Innosta oma työpaikkasi näyttämään joukkovoimaa ilmastonmuutoksen torjumiseksi! Poimi vinkit ja luo oma tapahtuma.

Kasvisruoalla höystetty after work, kokonainen ilmastoviikko täynnä innostavia tekoja vai kaikille yhteiset kierrätystalkoot? Maailman suurinta ilmastotapahtumaa voi viettää monin eri tavoin ja jo pitkin viikkoa 23. ̶ 28.3. Vuonna 2019 Earth Houriin osallistui yli 300 organisaatiota ympäri Suomea. Tapahtuman avoin luonne sopii niin oppilaitoksille, kaupungeille ja kunnille kuin ravintoloille ja muillekin yrityksille. Tässä kolme esimerkkiä, miten Earth Hour näkyi työpaikoilla viime maaliskuussa.

1. Siskon Siivous loi ekologisen after workin

Siskon Siivous tarjoaa siivouspalveluja yrityksille, ja keväällä 2019 he osallistuivat WWF:n Earth Houriin järjestämällä toimistollaan tunnelmallisen Earth Hour -after workin.

”After workissa meillä oli kiinnitetty huomiota tarjottavien ruokien alkuperään ja ekologisuuteen. Lisäksi työntekijöille jaettiin tietoa kierrätyksestä ja jaoimme osoitteita lähellä oleviin kierrätyskeskuksiin ja kirpputoreille”, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Heli Norokorpi kertoo.

Norokorpi sanoo, että he pyrkivät aina toimimaan mahdollisimman ympäristöystävällisesti ja vastuullisesti, joten WWF:n Earth Hour sopi mainiosti henkilökunnan after workin teemaksi.

2. Dittmar & Indrenius palkitsi pandoilla

Asianajotoimisto Dittmar & Indrenius järjesti Earth Hourin 2019 alla henkilökunnalleen ilmastoteemaisen after workin. Toimistolla on WWF Green Office -ympäristöjärjestelmä, ja Earth Hour -after work tarjosi heille loistavan hetken kertoa yrityksen Green Office -kuulumiset.

”Tilaisuuteen osallistui enemmän väkeä kuin perjantain after workiin yleensä, reilu parikymmentä henkilöä. Kerroimme Green Office -raportoinnin tuloksista ja Earth Hourin tarkoituksesta sekä kehotimme ihmisiä osallistumaan siihen lauantaina. Tapahtuma onnistui mukavasti ja osallistujat viihtyivät”, asianajaja ja Knowledge Manager Inari Kinnunen kertoo.

Dittmar & Indreniuksella on myös mukava pandaperinne. Kinnunen kertoo, että toimistolla on pari pandapehmolelua, jotka kiertävät työntekijältä toiselle ympäristömyönteisten tekojen perusteella. ”Yllätysohjelmana jaoimme pandat uusille omistajille.”

3. DNA kannusti ilmastokeskusteluihin

Vuonna 2019 tietoliikennekonserni DNA järjesti Earth Hour -lauantaita edeltävällä viikolla henkilökunnalleen ilmastoviikon. Viikon aikana työntekijöille jaettiin tietoiskuja DNA:n toimenpiteistä hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

”Työntekijät keskustelivat ilmastoteemasta myös yhteisöpalvelu Yammerissa. Ilmastoviikko otettiin positiivisesti vastaan”, yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski sanoo.

DNA:n ilmastoviikko huipentui valomerkkiin Earth Hour -lauantaina kello 20.30, kun pääkonttorin mainosvalot sammuivat tunniksi.

Ilmoita yrityksesi mukaan

Pienellä vaivalla voi saada mukavan yhteisen tapahtuman työpaikalle!

Ilmoittaudu

Ilmoita yrityksesi mukaan

Pienellä vaivalla voi saada mukavan yhteisen tapahtuman työpaikalle!