• Valot sammuvat

23.03.2024 20:30 - 21:30
    Korkeasaaren eläintarhan säätiö
    Mustikkamaanpolku 12, 00570 Helsinki, Suomi

Korkeasaaren eläintarhan valot sammuvat lauantaina 23.3. klo 20.30 luonnon puolesta. Luonnon monimuotoisuuden suojelu on tärkein tehtävämme. Teemme joka päivä töitä villieläinlajien ja eläinten hyväksi yhdessä toisten suojeluun osallistuvien eläintarhojen ja lajien elinalueilla toimivien kumppaniemme kanssa. Yksi lajikadon tärkemmistä syistä on ilmastonmuutos. Tavoitteemme on olla hiilineutraali vuonna 2030. Olemme jo parantaneet eläintarhan energiatehokkuutta mm. vaihtamalla lämmityksen kiertolämpöön ja valaisimet energiatehokkaisiin LED-valoihin sekä lisäämällä hämäräkytkimiä ja liiketunnistimia. Vesihanojen virtaamia on rajoitettu ja eläintilojen lämmitys säädetään kunkin eläinlajin tarpeen mukaan. Ravintolan ruokalistaa on muokattu ja kasvisvaihtoehtoja lisätty. Kannustamme työntekijöitä ja vierailijoita liikkumaan julkisilla kulkuvälineillä tai polkupyörillä - sekä osallistumaan Earth Houriin sammuttamalla valot.