Sydäntäsi tarvitaan tänään

Luonnon ahdinko syvenee. Alle 50 vuodessa maailman villieläinten populaatiot ovat kutistuneet keskimäärin 68 prosenttia. Luontoa tuhotaan nyt nopeammin kuin koskaan ihmisen historiassa. Suurimpia syitä monimuotoisuuden katoon ovat elinympäristöjä tuhoava maankäyttö, luonnonvarojen ylikulutus, saasteet ja ilmastonmuutos. Teemme joka päivä töitä tämän ympäristökriisin ratkaisemiseksi, mutta se on mahdollista vain tukijoidemme avulla. Kummina olet kanssamme rakentamassa tulevaisuutta, jossa luonto ja ihminen elävät tasapainossa.

Uhkia ja ratkaisuja

Tukesi merkitsee

Luonnon monimuotoisuuden suojelussa on kyse muustakin kuin eettisestä valinnasta – hyvinvoiva luonto on kaiken elämän perusta. Se tarjoaa meille muun muassa ruokaa, puhdasta vettä ja lääkeaineita. Sinä säännöllisenä tukijana mahdollistat pitkäjänteisen ympäristönsuojelutyömme ja olet rakentamassa parempaa tulevaisuutta.

Yli puolet toimintamme rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä ja jokainen euro tulee tarpeeseen. Varoista noin 80% käytetään tehokkaasti suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20% käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan.

Mitä kummien tuella tehdään?

• Työskentelemme luonnon monimuotoisuuden kannalta tärkeimpien ekosysteemien säilyttämiseksi
  • Teemme konkreettisia kenttähankkeita lajien ja niiden elinympäristöjen suojelemiseksi
  • Autamme lajeja sopeutumaan ilmastonmuutoksen tuomiin muutoksiin
  • Vaikutamme poliittiseen päätöksentekoon ympäristöongelmien ratkaisemiseksi
  • Osallistumme ilmastoneuvotteluihin ja valvomme ilmastosopimusten noudattamista
  • Vaikutamme yrityksiin päästöjen vähentämiseksi
  • Edistämme ilmastonmuutosta hillitsevää sijoittamista
  • Autamme ihmisiä tekemään ympäristön kannalta kestäviä ratkaisuja arjessaan

Kummina pysyt ajan tasalla

Kummina saat ajankohtaista tietoa luonnon tilasta ja lahjoituskohteestasi niin uutiskirjeiden, kummiuutisten kuin WWF-lehdenkin muodossa.