Yhdessä muutamme maailmaa

60 vuoden aikana olemme saaneet tukijoidemme kanssa aikaan suurenmoisia luonnonsuojelun onnistumisia, jotka ovat muuttaneet maailmaa. Yhdessä olemme päässeet pitkälle, mutta emme ole vielä perillä.

2020-luku on planeettamme kohtalon vuosikymmen, sillä luontoa tuhotaan nyt nopeammin kuin koskaan ihmiskunnan historian aikana. Meidän on muutettava kehityksen suunta nopeasti siten, että emme elä enää yli maapallon kantokyvyn. WWF-kummina sinulla on tärkeä rooli tulevissa onnistumistarinoissa. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempia olemme.

Yhdessä olemme päässeet pitkälle, mutta emme ole vielä perillä

Sinun tukesi on tärkeää

60-vuotias WWF on kasvanut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyvästä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi, jolla on toimintaa yli 100 maassa. Tavoitteemme on pysäyttää luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Meillä on kolme konkreettista suojelutavoitetta vuodelle 2030:

• Luonnon elinympäristöjen heikkeneminen on pysäytetty.
  • Ihmisen aiheuttama lajien sukupuuttouhka on poistettu.
  • Luonnonvarojen kulutuksen ja tuotannon haitalliset ympäristövaikutukset on puolitettu.

Sinä säännöllisenä tukijana eli kummina mahdollistat pitkäjänteisen ympäristönsuojelutyömme, sillä yli puolet toimintamme rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä. Varoista noin 80 % käytetään luonnonsuojelun tarpeisiin ja noin 20 % käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan.

Mitä kummien tuella tehdään?

• Työskentelemme luonnon monimuotoisuuden kannalta tärkeimpien ekosysteemien säilyttämiseksi
  • Teemme konkreettisia kenttähankkeita lajien ja niiden elinympäristöjen suojelemiseksi
  • Vaikutamme poliittiseen päätöksentekoon ympäristöongelmien ratkaisemiseksi
  • Tuemme suojelualueiden perustamista, kehittämistä ja ylläpitoa maalla sekä merellä
  • Osallistumme ilmastoneuvotteluihin ja valvomme ilmastosopimusten noudattamista
  • Vaikutamme yrityksiin päästöjen vähentämiseksi
  • Autamme ihmisiä tekemään ympäristön kannalta kestäviä ratkaisuja arjessaan
  • Ehkäisemme salametsästystä, ylikalastusta ja villieläinkauppaa

Kummina pysyt ajan tasalla

Kummina saat ajankohtaista tietoa luonnon tilasta ja työmme tuloksista niin uutiskirjeiden, kummiuutisten kuin neljä kertaa vuodessa ilmestyvän WWF-lehden muodossa.