© Jake Campbell

Kokemuksia

Green Office -toimistoissa arjen työtä muutetaan ympäristöystävällisemmäksi pienin askelin ja suurin harppauksin. Tutustu tarinoihin ja nappaa talteen myös konkreettiset Green Office -vinkit!

Ekologinen tassunjälki pienemmäksi

Eläinlääkäriasema Valjakossa ympäristöarvot kulkevat käsi kädessä puhtauden kanssa. Ympäristömyönteisyys on tärkeää asiakkaillekin: Green Office on houkutellut tuomaan lemmikkejä hoitoon pidemmänkin matkan päästä.

Lue lisää siitä, miten Valjakossa on onnistuttu ekotehokkuuden maksimoimisessa

Lilli Pukka / WWF
© Lilli Pukka / WWF

Ympäristöarvot toiminnan perusteissa

Henkilöstöä on sitoutettu OP:ssa ympäristöystävälliseen työarkeen etenkin tempausten avulla. Myös työmatkaliikkumisen ympäristöystävällisyys ja energian säästäminen ovat tässä työyhteisössä tärkeitä.

Tutustu OP:n tarinaan ja lue lisää Green Officen arkisista vaikutuksista

OP Mika Huisman
© Mika Huisman

Ympäristövastuullisuus muutoksissa mukana

Verohallinto on kehittänyt Green Office -ympäristöohjelmaansa suurten mullistusten keskellä. Osittain automatisoitu raportointi todistaa, kuinka merkittäviä vaikutuksia ison organisaation ympäristötoiminnalla on.

Lue lisää siitä, miten Verohallinnossa saadaan aikaan suuria vaikutuksia ympäristöjärjestelmällä

Verohallinto
© Verohallinto

Etätyöstä hyvinvointia

Tullilla on kymmeniä toimipisteitä ympäri Suomea. Etäpalaverien yleistyminen on lisännyt työtyytyväisyyttä, ja massiiviset paperimäärät pidetään Pasilan toimistossa kurissa kaksipuoleisella tulostuksella.

Tullin työntekijät kertovat, miten ympäristöasiat näkyvät valtion virastossa

Alejandro Escamilla
© Alejandro Escamilla

Ota vinkit talteen!

Miten ympäristöarvot voi ottaa osaksi toimiston arkea? Tutustu Green Office -toimistojen jakamiin vinkkeihin. Pääset etenemään vinkistä toiseen klikkaamalla nuolista.

Yksityisautoilu kuriin David Tadevosian / Shutterstock
© David Tadevosian / Shutterstock
Yksityisautoilu kuriin
”Kannustamme työmatkapyöräilyyn ja joukkoliikenteen käyttämiseen työsuhdematkalipulla ja pitämällä autojen pysäköintipaikat maksullisina.” -OP