Earth Hour -ma­te­ri­aa­le­ja op­pi­lai­tok­sil­le

Näitä materiaaleja voitte tulostaa ja käyttää vapaasti osana Earth Hour -tapahtumaanne tai siitä viestimistä. Täältä löydät myös opetusmateriaalit Earth Hour -teemaviikolle 21.3. – 25.3.2022. Mikäli luokkanne haluaa antaa lupauksen maapallolle, voitte ilmoittaa sen täällä.

Opetusmateriaalit

Earth Hour -teemaviikko yläkouluihin ja lukioon

Alta löydät ruokaan, kuluttamiseen, energiaan ja veteen liittyviä kysymyksiä käsittelevän esityksen ja esityksen muistiinpanot. Esitys sopii monen eri aineen opetukseen.

Linkki Powerpoint-esitykseen Linkki PDF-esitykseen Muistiinpanot esitykseen

Earth Hour -teemaviikko yläkouluihin ja lukioon

Earth Hour -teemaviikko alakouluille

Alta löydät linkin ruokaan, kuluttamiseen, energiaan ja veteen liittyviä kysymyksiä käsittelevään esitykseen, jonka avulla pidät oppilaille vaikkapa kokonaisen Earth Hour -teemaviikon. Lisäksi dia dialta etenevät muistiinpanot alakoulujen Earth Hour -teemaviikon esitykseen.

Linkki Powerpoint-esitykseen Linkki PDF-esitykseen Muistiinpanot esitykseen

Earth Hour -teemaviikko alakouluille

Ilmasto-opetusvinkit varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen

Keskustelunaiheita, leikkejä ja askarteluvinkkejä ilmastoaiheiden ja kestävän elämäntavan käsittelyyn.

Linkki opetusvinkkeihin

Ilmasto-opetusvinkit varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen

Löydät lisää ympäristökasvatuksen materiaaleja WWF Suomen materiaalipankista.  Valitsemalla teemaksi ”Earth Hour” tai ”ilmasto ja energia” löydät materiaalipankista parhaiten Earth Hour -viikolle sopivat ideat. Olemme luoneet myös valmiita teemaan sopivia tehtäviä oppitunneilla hyödynnettäväksi.

Tutustukaa esimerkiksi oman koulunne ympäristöystävällisyyteen Tutkimusmatkalla koulussa -oppimateriaalin avulla, pelatkaa Huippukokous-roolipeliä, jossa tutustutaan ongelmien ratkaisuun neuvottelemalla tai ratkaiskaa englanninkielinen tietovisa. Voitte myös testata tietämyksenne ruuan ilmasto- ja ympäristövaikutuksista Ruokatestin avulla. Varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen soveltuu 10 ilmastotekoa lapselle -kokonaisuus.

Tulostettavat materiaalit

Julisteita oppilaitoksille

Tulosta julisteita ja kiinnitä ne esimerkiksi oppilaitoksen ilmoitustaululle tai luokkien seinille Earth Hour- viikolla.

Lataa julisteet tästä Lataa julisteet, joissa tilaa omille merkinnöille

Julisteita oppilaitoksille

Affischer till skolor

Skriv ut affischer och fäst dem till exempel på din skolas anslagstavla eller klassrumsväggar under Earth Hour.

Ladda här

Affischer till skolor

Pöytäkolmiot

Pöytäkolmiot ruokaloihin ja ravintoloihin

Voit tulostaa ja asettaa pöytäkolmioita esimerkiksi oppilaitosten ruokaloihin.

Lataa pöytäkolmiot täältä

Pöytäkolmiot ruokaloihin ja ravintoloihin

Voit tulostaa ja asettaa pöytäkolmioita esimerkiksi oppilaitosten ruokaloihin.

Valokuvia ja some-kuvia

Ladattavat kuvat someen ja viestintään

Kokosimme kaikki valokuvat sosiaalisen median eri kanaviin sekä viestintään tai opetustarkoituksiin alla olevan linkin taakse. Löydät linkistä myös Earth Hourin logon. Muistathan lukea ennen kampanjakuvia-kansiossa olevien valokuvien julkaisua alla olevat käyttöehdot.

Linkki materiaaleihin

Ladattavat kuvat someen ja viestintään

Kampanjavalokuvia käytettäessä kuvaajatiedoksi on merkittävä ”Aki-Pekka Sinikoski / WWF”, ”Liisa Takala / WWF”, ”Linda Manner / WWF” tai ”Laura Karlin / WWF” riippuen kuvasta. Someen tarkoitetuissa jakokuvissa kuvaajan nimi on merkitty jo kuvaan. Muut kuvat ovat verkkokäyttöön sopivassa koossa. Otathan yhteyttä, jos tarvitset painokokoisia valokuvia.

Tilaa ympäristökasvatuksen uutiskirje

WWF tarjoaa runsaasti tukea ympäristöaiheiden opetukseen. Tilaa WWF:n ympäristökasvatuksen uutiskirje sähköpostiisi ja saat tiedon uusimmista aiheista ja materiaaleista ensimmäisten joukossa.

Jätä yhteystietosi täällä

Tilaa ympäristökasvatuksen uutiskirje