Earth Hour -ma­te­ri­aa­le­ja op­pi­lai­tok­sil­le

Tämän sivun materiaalit ovat vapaasti tulostettavissa ja käytettävissä Earth Hour -tapahtumaanne tai siitä viestimistä varten. Täältä löydät myös opetusmateriaalit Earth Hour -teemaviikolle.

Opetusmateriaalit

Earth Hour -teemaviikko yläkouluihin ja lukioon

Alta löydät ruokaan, kuluttamiseen, energiaan ja veteen liittyviä kysymyksiä käsittelevän esityksen ja esityksen muistiinpanot. Esitys sopii monen eri aineen opetukseen.

Linkki PDF-esitykseen Muistiinpanot esitykseen

Earth Hour -teemaviikko yläkouluihin ja lukioon

Earth Hour -teemaviikko alakouluille

Alta löydät linkin ruokaan, kuluttamiseen, energiaan ja veteen liittyviä kysymyksiä käsittelevään esitykseen, jonka avulla pidät oppilaille vaikkapa kokonaisen Earth Hour -teemaviikon. Lisäksi dia dialta etenevät muistiinpanot alakoulujen Earth Hour -teemaviikon esitykseen.

Linkki PDF-esitykseen Muistiinpanot esitykseen

Earth Hour -teemaviikko alakouluille

Ilmasto-opetusvinkit varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen

Keskustelunaiheita, leikkejä ja askarteluvinkkejä ilmastoaiheiden ja kestävän elämäntavan käsittelyyn.

Linkki opetusvinkkeihin

Ilmasto-opetusvinkit varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen

Löydät lisää ympäristökasvatuksen materiaaleja WWF Suomen materiaalipankista.  Valitsemalla teemaksi ”Earth Hour” tai ”ilmasto ja energia” löydät materiaalipankista parhaiten Earth Hour -viikolle sopivat ideat, kuten Earth Hour -aamunavaustekstin. Olemme luoneet myös valmiita teemaan sopivia tehtäviä oppitunneilla hyödynnettäväksi.

Tutustukaa esimerkiksi oman koulunne ympäristöystävällisyyteen Tutkimusretkellä koulussa -oppimateriaalin avulla, pelatkaa Huippukokous-roolipeliä, jossa tutustutaan ongelmien ratkaisuun neuvottelemalla tai ratkaiskaa englanninkielinen tietovisa. Voitte myös testata tietämyksenne ruuan ilmasto- ja ympäristövaikutuksista Ruokatestin avulla. Varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen soveltuu 10 ilmastotekoa lapselle -kokonaisuus.

Tutustu Earth Hour -oppaaseen

Earth Hour -oppaasta löydät vinkkejä, lisätietoja ja tärkeitä turvallisuusohjeita Earth Houriin osallistumisesta.

Lataa Earth Hour -opas

Tutustu Earth Hour -oppaaseen

Julisteet, pöytäkolmiot ja somekuvat

Kooste julisteiden kuvista

Julisteita oppilaitoksille

Tulosta julisteita klikkamalla alla olevista linkeistä ja kiinnitä ne esimerkiksi oppilaitoksen ilmoitustaululle tai luokkien seinille Earth Hour- viikolla.

Juliste 1 Juliste 2 Juliste 3 Julisteet, joissa tilaa omille merkinnöille
Kooste julisteiden kuvista

Julisteita oppilaitoksille

Affischer till skolor

Skriv ut affischer och fäst dem till exempel på din skolas anslagstavla eller klassrumsväggar under Earth Hour.

Affisch 1 Affisch 2 Affisch 3

Affischer till skolor

Pöytäkolmiot ruokaloihin ja ravintoloihin

Voit tulostaa ja asettaa pöytäkolmioita esimerkiksi oppilaitosten ruokaloihin.

Lataa pöytäkolmiot täältä

Pöytäkolmiot ruokaloihin ja ravintoloihin

Voit tulostaa ja asettaa pöytäkolmioita esimerkiksi oppilaitosten ruokaloihin.
Ihminen katsoo puhelinta

Ladattavat kuvat someen ja viestintään

Lataa täältä somen jakokuvat Earth Houriin!

Earth Hour -somekuvat
Ihminen katsoo puhelinta

Ladattavat kuvat someen ja viestintään

Lataa täältä somen jakokuvat Earth Houriin!

Tilaa ympäristökasvatuksen uutiskirje

WWF tarjoaa runsaasti tukea ympäristöaiheiden opetukseen. Tilaa WWF:n ympäristökasvatuksen uutiskirje sähköpostiisi ja saat tiedon uusimmista aiheista ja materiaaleista ensimmäisten joukossa.

Jätä yhteystietosi täällä

Tilaa ympäristökasvatuksen uutiskirje