Opettajille

WWF tarjoaa runsaasti tukea ympäristöaiheiden opetukseen. Esimerkiksi maksuttomat opetusmateriaalit sopivat eri-ikäisille oppijoille ja monien oppiaineiden opetukseen.

Puhkaistaan pimeys!

Ihan pimeää, että ihminen tuhoaa monimuotoista luontoa, joka mahdollistaa kaiken elämän planeetallamme. Maapallomme tarvitsee nyt järjen valoa! WWF:n Päivätyökeräys eli taksvärkki on kouluille helppo ja tehokas tapa suojella ympäristöä.

Tulkaa mukaan

Puhkaistaan pimeys!

Suosittu Me aarteenvartijat -kurssi alkaa pian

Ota lentävä lähtö kouluvuoteen ja kouluttaudu luonnon monimuotoisuuden huomiomiseen opetuksessa. Kurssit Espoon Villa Elfvikissä ja Helsingin Harakassa alkavat lähiopetuksena.

Lue lisää ja ilmoittaudu koulutukseen

Suosittu Me aarteenvartijat -kurssi alkaa pian

Toiminnallinen oppitunti ruuan ympäristövaikutuksista

WWF:n suositut Luonto lautasella -oppitunnit jatkuvat vielä tämän syyslukukauden! Tunnilla paneudutaan ruuan ympäristövaikutuksiin ja tarjotaan nuorille konkreettisia keinoja vaikuttaa kestävämmän tulevaisuuden puolesta. 60–75 minuutin maksuttomat tunnit sopivat yläkouluille, ammatillisiin oppilaitoksiin ja lukioihin, ja ne toteutetaan lähi- tai etävierailuina epidemiatilanteesta riippuen.

Tilaa maksuton oppitunti

Toiminnallinen oppitunti ruuan ympäristövaikutuksista

Yhteistyönä tehty Kestävästi partiossa -tunnus on nyt haettavana

Kestävästi partiossa -tunnus vastaa nuorten partiolaisten huoleen ilmastonmuutoksesta. Tunnuksen avulla lippukunnat voivat tietoisesti kehittää toimintansa kestävyyttä. WWF oli mukana luomassa tunnuksen kriteerejä, jotka liittyvät esimerkiksi ruokaan, hankintoihin, liikkumiseen ja energiankäyttöön. Tunnuksen osa-alueet nojaavat YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Tutustu tunnukseen

Yhteistyönä tehty Kestävästi partiossa -tunnus on nyt haettavana

Torju haitallisia vieraslajeja!

Järjestä vieraslajitalkoot oppaamme avulla. Nuorten vieraslajitalkoo-opas antaa perustietoa vieraslajeista ja ohjeet talkoiden järjestämiseen.

Lataa opas

Torju haitallisia vieraslajeja!

Tutustu Itämeren elämään

Lataa itsellesi Itämeren lajistoa ja suojelua esittelevä 10 tehtävätaulun kokonaisuus, jonka voit sijoittaa esimerkiksi rastiradaksi. Sopii loistavasti liikunta- ja tapahtumapäivien ohjelmaksi! Materiaalipankista löydät kaksi eri-ikäiselle yleisölle sopivaa Itämerisuunnistusta ja vastauslappupohjan.

Tutustu materiaaleihin

Tutustu Itämeren elämään

Osallistukaa luonnonsuojeluun

Lähtekää vaikuttamaan kouluruokaan

Ruokavalinnat ovat ympäristön kannalta tärkeimpiä arjen valintoja. Vaikuttakaa kouluruokaan ja varmistakaa, että oman koulunne ruoka tekee luonnolle hyvää.

Näin saatte muutoksen aikaan

Lähtekää vaikuttamaan kouluruokaan