Opettajille

WWF tarjoaa runsaasti tukea ympäristöaiheiden opetukseen. Esimerkiksi maksuttomat opetusmateriaalit sopivat eri-ikäisille oppijoille ja monien oppiaineiden opetukseen.

Torju haitallisia vieraslajeja!

Järjestä nuorten kanssa vieralajitalkoot oppaamme avulla. Nuorten vieraslajitalkoo-opas antaa perustietoa vieralajeista ja ohjeet talkoiden järjestämiseen.

Lataa opas

Torju haitallisia vieraslajeja!

Tutustu Itämeren elämään

Lataa itsellesi Itämeren lajistoa ja suojelua esittelevä 10 tehtävätaulun kokonaisuus, jonka voit sijoittaa esimerkiksi rastiradaksi. Sopii loistavasti leirien ja kesätoimintapäivien ohjelmaksi! Materiaalipankista löydät kaksi erilaista Itämerisuunnistusta ja vastauslappupohjan.

Tutustu materiaaleihin

Tutustu Itämeren elämään

Yhteistyönä tehty Kestävästi partiossa -tunnus on nyt haettavana

Olimme mukana luomassa Kestävästi partiossa -tunnusta, joka on nyt lippukuntien haettavissa. Tunnuksen osa-alueet nojaavat YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Yhteistyönä tehty Kestävästi partiossa -tunnus on nyt haettavana

Suosittu Me aarteenvartijat -kurssi jälleen elokuussa

Ota lentävä lähtö kouluvuoteen ja kouluttaudu elokuussa luonnon monimuotoisuuden huomiomiseen opetuksessa. Kurssi Espoon Villa Elfvikissä alkaa lähiopetuksena.

Suosittu Me aarteenvartijat -kurssi jälleen elokuussa

Kouluvierailut jatkuvat syksyllä

WWF:n suositut Luonto lautasella -oppitunnit jatkuvat vielä syyslukukauden 2021! Oppitunnilla paneudutaan ruuantuotannon ympäristövaikutuksiin ja tarjotaan nuorille konkreettisia keinoja vaikuttaa kestävämmän tulevaisuuden puolesta. 60-75min maksuttomat tunnit sopivat yläkouluille, ammatillisiin oppilaitoksiin ja lukioihin, ja ne toteutetaan lähi- tai etävierailuina epidemiatilanteesta riippuen.

Tilaa oppitunti

Kouluvierailut jatkuvat syksyllä

Osallistukaa luonnonsuojeluun

Lähtekää vaikuttamaan kouluruokaan

Ruokavalinnat ovat ympäristön kannalta tärkeimpiä arjen valintoja. Vaikuttakaa kouluruokaan ja varmistakaa, että oman koulunne ruoka tekee luonnolle hyvää.

Näin saatte muutoksen aikaan

Lähtekää vaikuttamaan kouluruokaan