Auta luontoa joulutervehdyksellä

WWF:n joulutervehdys on nopea, helppo ja ympäristöystävällinen tapa muistaa läheisiä jouluna. Lahjoituksella tuet työtämme luontokadon ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

Joulukorteilla tuet luonnonsuojelua

Luonnonsuojelu on pitkäjänteistä työtä, sillä onnistumiset saattavat näkyä vasta vuosien päästä. Esimerkiksi äärimmäisen uhanalainen naali pesi toista vuotta peräkkäin Suomessa, kun viime vuotta edeltävästä pesinnästä on yli 25 vuotta. Poikasia syntyi tänä vuonna ainakin 25, kun viime vuonna niitä syntyi kolme.

Ilouutiset ovat vahvistus sille, että naali on palaamassa Suomen lajistoon. Suojelutyötä pitää kuitenkin jatkaa, että ilahduttava kehitys säilyy. Yhdessä Metsähallituksen kanssa me autamme naalia jäämään pysyvästi Suomen luontoon muun muassa ylläpitämällä ruokinta-automaatteja lajin esiintymisalueilla.

Kun annat läheisellesi WWF:n joulukortin, tuet samalla peräänantamatonta työtämme luontokadon ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Apunne mahdollistaa niin naalin, kuin lukuisten muidenkin lajien suojelun.

Suojelemme lajeja ja niiden elinympäristöjä eri puolilla maapalloa

Työskentelemme hallitusten, yritysten ja paikallisten yhteisöjen kanssa estääksemme elinympäristöjen tuhoutumista ja torjuaksemme ilmastonmuutosta. Toteutamme konkreettisia kenttähankkeita lajien suojelemiseksi ympäri maailmaa. Toimimme ainutlaatuisten ekosysteemien hyväksi esimerkiksi Amazonin alueella. Suomessa työskentelemme erityisesti metsien, Itämeren, sisävesien, perinneympäristöjen, arktisen alueen ja uhanalaisten lajien suojelemiseksi. Suojelun lisäksi ennallistamme lajien elinympäristöjä, Suomessa esimerkiksi perinneympäristöjä, vaelluskalojen lisääntymisalueita virtavesissä ja kosteikoita.

Vaikutamme päättäjiin

Poliittiset päätökset ohjaavat talouden toimintaa. Vaikutamme vaaleissa ja vaalikausien aikana työryhmissä ja kuulemisissa, jotta kestävän kehityksen ratkaisumme muokkaisivat taloutta nykyistä kestävämpään suuntaan. Vaikutamme päätöksentekoon myös kansainvälisesti ja EU-tasolla. Esimerkiksi ympäristölle haitallisia tukia on karsittava voimakkaasti. Kannustamme Suomea ja EU:ta uudistamaan taloutta kestäväksi muun muassa ekologisen verouudistuksen avulla.

Kiritämme yrityksiä päästöjen vähentämiseen

Vaikutamme yrityksiin, jotta ne vähentäisivät päästöjään tieteeseen perustuvien tavoitteiden mukaisesti. Edistämme yritysten luontokadon pysäyttämiseen ja ilmastonmuutoksen torjumiseen liittyviä tavoitteita. Olemme myös kehittäneet Green Office -ympäristöjärjestelmän, joka auttaa vähentämään kulutusta ja kasvihuonekaasupäästöjä työpaikoilla.

Osallistamme ihmisiä ja kannustamme kestävän arjen valintoihin

Mahdollistamme vapaaehtoistoiminnan turvallisesti ja kannustavasti. Järjestämme esimerkiksi talkooleirejä ympäri Suomen, joissa kansalaiset pääsevät ennallistamaan perinneympäristöjä ja torjumaan vieraslajeja. Johdamme ja koulutamme vapaaehtoisista koostuvia öljyntorjuntajoukkoja, jotka auttavat viranomaisia öljyonnettomuuksien torjunnassa. Lisäksi joka maaliskuu järjestämme suuren Earth Hour -ilmastotapahtuman, johon osallistuu vuosittain maailmanlaajuisesti lähes pari miljardia ihmistä.

Anna joululahjaksi WWF-kummius

WWF-kummit ovat kanssamme ratkaisemassa maapallon vakavimpia ympäristöongelmia. Valittavana on seitsemän erilaista kummiutta.

Anna joululahjaksi WWF-kummius

Auta ilmastoa ja luontoa jouluna – WWF:n joulukeräys yrityksille

Luonto on lahjan arvoinen. Tee yrityksesi joululahjoitus vaikuttavan luonnonsuojelutyön tukemiseksi. Lahjoittamalla autat hillitsemään ilmastonmuutosta ja korjaamaan luonnolle aiheutuneita haittoja. Kiitoksena tuesta saat viestintäpaketin.

Tee yrityksesi joululahjoitus nyt

Auta ilmastoa ja luontoa jouluna – WWF:n joulukeräys yrityksille