Auta luontoa katastrofin keskellä

Lahjoittamalla luonnonkatastrofirahastoon autatte luontoa ja paikallisia ihmisiä toipumaan luonnonkatastrofien aiheuttamista tuhoista.  Tukenne suojelutyölle on elintärkeää, sillä yli puolet toimintamme rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä ja yrityksiltä. Tukijoidemme avulla WWF:stä on kasvanut maailman vaikuttavin ympäristöjärjestö, jolla on toimintaa jo yli sadassa maassa ja valmius toimia nopeasti.

Tuhoisat tulvat, äärimmäiset lämpöaallot, metsäpalot, kuivuus ja myrskyt voimistuvat yhä ilmastokriisin ja luontokadon edetessä. Luontokato ja luonnon tilan heikentyminen ovat vaurioittaneet luonnon kykyä torjua ja palautua erilaisista sään ääri-ilmiöistä. Ihmisen toiminnasta aiheutuu myös äkillisiä luonnonkatastrofeja, esimerkiksi Itämerellä öljyonnettomuuden riski on kasvanut. Tästä syystä olemme perustaneet rahaston, jonka varoilla autamme luontoa ja paikallisyhteisöjä toipumaan katastrofeista ja ennallistamme luontoa, jotta tulevat luonnonkatastrofit eivät aiheuttaisi yhtä suurta tuhoa.

Tätä teemme tuellanne

Ilmastonmuutokseen ja sään ääri-ilmiöihin liittyvien äkillisten katastrofien määrä on kasvanut globaalisti yli 40 prosentilla viimeisen 20 vuoden aikana. Verkostomme voimin pystymme reagoimaan katastrofeihin nopeasti kaikilla mantereilla. Muun muassa näin autamme luontoa ja ihmisiä hädän keskellä:

Tee lahjoitus jo tänään

Luonnonkatastrofirahastoon tulleista lahjoituksista vähintään 70 prosenttia ohjataan aina luonnonkatastrofiin varautumiseen, tuhojen korjaamiseen ja luonnon tilan parantamiseen. Noin 30 % käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan, jotta apua saadaan kohteeseen nopeasti. Avun toimittavat perille WWF:n asiantuntijat yhdessä paikallisten toimijoiden tai viranomaisten kanssa. Ilman lahjoittajien apua katastrofit voivat saada aikaan peruuttamatonta tuhoa luonnolle.

Lahjoita yksityishenkilönä

Emme vastaanota lahjoituksia yrityksiltä, joiden toiminta on ristiriidassa suojelutavoitteidemme kanssa. Näitä ovat esimerkiksi aseteollisuus, tupakkateollisuus sekä yritykset, joiden liiketoiminta keskittyy fossiilisiin polttoaineisiin tai ydinvoimaan. Tutustu WWF:n vastuullisuuteen.

Haluatko lisätietoa yrityslahjoittamisesta? Ota yhteyttä Sanna Laineeseen.