Earth Hour verkossa – viisi vinkkiä

Koronaviruksen (COVID-19) edelleen levitessä Earth Hour näkyy ja kuuluu tänä vuonna vahvasti verkossa. Kokosimme niin yrityksille kuin yksityishenkilöille sopivia vinkkejä turvalliseen Earth Hourin viettoon.

Earth Houria vietetään jälleen maaliskuun viimeisenä lauantaina, tällä kertaa 27. maaliskuuta. Tänä vuonna kannustamme yrityksiä, oppilaitoksia ja yhteisöjä huomioimaan koronaviruksen leviämisen estämiseksi säädetyt rajoitukset ja suositukset. Rohkaisemme ideoimaan tapahtumia ja tempauksia erityisesti verkkoon.

Alta löydät niin organisaatioille kuin yksityishenkilöille sopivia vinkkejä Earth Hourin viettoon verkossa!

Tee lupaus planeetalle

Earth Hourissa voit pysähtyä pohtimaan yhteisen planeettamme tilaa ja tulevaisuutta. Tänä vuonna keräämme Earth Hourissa lupauksia maapallon puolesta. Mitä sinä olisit valmis tekemään, jotta yhteinen planeettamme voisi paremmin? Tee lupaus verkkosivuillamme ja jaa se halutessasi myös somessa hashtagilla #EarthHourSuomi. Yhdessä voimme näyttää päättäjille, että olemme valmiita muutokseen yhteisen planeettamme puolesta.

Järjestä Facebook- tai Instagram-live

Facebook ja Instagram tarjoavat oivan kanavan verkkotapahtuman järjestämiseen. Ohjelmana voi olla esimerkiksi ilmasto- tai luontoaiheinen tietoisku, paneelikeskustelu, väittely tai tietovisa. Tässä esimerkkinä yksi englanninkielinen ilmastovisa. Myös musiikkiesityksen voi järjestää verkon välityksellä.

Kokoa verkkokeskustelu

Yhteisöt, yritykset ja organisaatiot voivat nostaa ympäristökysymykset esiin myös sisäisessä Earth Hour -tuokiossa. Nyt kun Zoom, Teams ja muut videosovellukset ovat tulleet tutuksi, yhteisen Earth Hour -keskustelun järjestäminen on helppoa. Ehkä Earth Hour voisi toimia teemana organisaation viikkokokouksessa tai etäkahveilla? Yhteisessä verkkokeskustelussa voi esimerkiksi käydä läpi organisaation omia ympäristötekoja ja tulevaisuuden suunnitelmia.

Kokkaa kasvisruokaa ja jaa parhaat vinkkisi

Poimi reseptipankistamme sinua houkutteleva kasvisruoka ja kokkaa se. Ota kokkaustuokiosta ja annoksesta kuva tai video ja jaa se sosiaalisessa mediassa #EarthHourSuomi #vähemmänlihaa. Nauti ruoka esimerkiksi led-kynttilöiden valossa.

Jaa tietoa

Earth Hour -sivulla on kuvia, julisteita ja muuta materiaalia, jota voit käyttää vapaasti. Materiaalien avulla voit jakaa tietoa ja pohdintoja ilmastonmuutoksesta ja luonnon monimuotoisuudesta. Täältä voit lukea lisää, miten ilmastonmuutos vaikuttaa Suomeen ja täältä puolestaan siitä, miten luonnolla yleisesti menee tällä hetkellä.

Hyvinvoiva planeetta on meidän kaikkien paras turva nyt ja tulevaisuudessa. Luonto tarjoaa meille elintärkeitä asioita: ruokaa, vettä, raaka-aineita ja happea. Ympäristön tilalla on merkitystä ihmisten hyvinvointiin ja terveyteen. Earth Hourissa ei ole kyse vain valojen sammuttamisesta, vaan on globaalista kansanliikkeestä ja yhteishengestä ilmasto- ja ympäristökriisien ratkaisemiseksi.

Organisaatio, ilmoita tapahtumasi kartalle

Myös verkkotapahtuman voi tänä vuonna ilmoittaa näkyviin Earth Hour -sivujen tapahtumakartalle. Yritys tai muu organisaatio – näytä olevasi mukana. Earth Hour tehdään yhdessä!

Ilmoittaudu mukaan täällä!

Organisaatio, ilmoita tapahtumasi kartalle