© Patrycja Ebis / Shutterstock

Vaikuttavuus

Green Office -ympäristöjärjestelmän voima piilee konkreettisissa tavoitteissa ja ihmisten osallistamisessa. Vuosien 2007–2015 aikana Green Office -toimistot ovat säästäneet yhteensä noin 50 900 tonnia kasvihuonekaasupäästöjä. Kulutuksen vähentäminen on fiksua myös taloudellisesti.

Green Office -toimistot saavuttavat vuosi vuodelta vaikuttavampia tuloksia. Vuonna 2015 toimistot pienensivät yhteensä 18 300 tonnia kasvihuonekaasupäästöjä edelliseen vuoteen verrattuna. Saman verran päästöjä syntyisi automatkasta, joka ulottuisi 145 kertaa kuuhun ja takaisin.

Sähkönkulutustaan Green Office -toimistot vähensivät vuoden 2015 aikana noin 33 miljoonaa kWh. Se tarkoittaa rahassa lähes kahden miljoonan euron säästöä. Myös paperinkulutus kääntyi vuonna jyrkkään laskuun: toimistopaperia säästettiin yhteensä yli kahden kilometrin korkuinen pino eli 22 700 000 arkkia.

Kevään 2016 vuosiraportoinnin tulokset

Kevään 2016 vuosiraportoinnin yhteenveto (pdf)

Ennätyksiä päästöjen vähentämisessä

Suomen Green Office -toimistojen kasvihuonekaasupäästöjen vähenemistä on seurattu vuodesta 2007. Tulokset ovat olleet huikeita! Graafin luku vertaa kunkin vuoden päästöjä edellisen vuoden päästöihin.

Green Office päästöjen vähennys 2007-2015

Miten toimistot voivat vastata YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin?

Vastuullisuus on erottamaton osa Green Officea. Ympäristöohjelman avulla toimistot voivat vastata moniin YK:n asettamiin kestävän kehityksen tavoitteisiin (Sustainable Development Goals). Tavoitteet koskevat kaikkia maita ja niiden eteen voi tehdä tekoja myös toimistoissa.

Näin Green Office -ohjelma vastaa YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin

Green Officen 15 vuotta

Green Office -ohjelma on tullut teini-ikään! Green Office -verkostoon kuuluvat toimistot ovat saaneet aikaan upeita tuloksia vuosien varrella. Alkuperäiset tavoitteet ovat edelleen ajankohtaisia: ilmastonmuutosta tulee hidastaa kaikin keinoin.

Katso, mitä kaikkea 15 vuoden taipaleella on tapahtunut

Inspiroidu toimistojen tarinoista ja vinkeistä

Arki toimistoilla muuttuu ympäristöystävällisemmäksi pienin askelin ja suurin harppauksin. Green Office -ympäristöjärjestelmä tarjoaa työkalut, ja jokaisessa toimistossa ekoteot ovat omanlaisiaan. Skaalautuvuutensa ansiosta Green Office sopii kaikenlaisille ja -kokoisille toimistoille.

Tutustu Green Office -toimistojen tarinoihin ja konkreettisiin vinkkeihin

Raportit, uutiset ja artikkelit

Raportti: Green Office – Achievements and Activities in 2012-2013 (pdf)

Green Office -ympäristöjärjestelmä voitti Energy Globe Award -kilpailun kansallisen osakilpailun