Apilat © Irene Davila / Unsplash

Vaikuttavuus

Green Officen avulla pienennät työpaikkasi ekologista jalanjälkeä, käytät luonnonvaroja viisaasti ja tuet luonnon monimuotoisuutta. Vaikuttava ympäristöjärjestelmä ja pitkäjänteinen työ mahdollistaa upeat tulokset.

Luonnonsuojelua työpaikalla

Suuri osa meistä viettää kolmanneksen arjestaan töissä. Ympäristön kannalta on merkittävää, miten toimitiloja kehitetään ja työyhteisössä toimitaan.

Green Office on hauska tapa suojella luontoa työpaikalla. Hiilijalanjälkesi pienenee esimerkiksi säästämällä energiaa ja parantamalla energiatehokkuutta, tekemällä kestäviä hankintoja, kiinnittämällä huomiota liikkumiseen ja ruokavalintoihin sekä lajittelemalla ja kierrättämällä. Vaikuttava ympäristöjärjestelmä näyttää suunnan organisaatiosi ilmastotyölle ja ohjaa käyttämään luonnonvaroja viisaasti.

Maapallon ympäristöongelmat vaativat nopeaa toimintaa. Ilmastonmuutos on yksi suurimmista maailmanlaajuisista kriiseistämme. Luonnon köyhtyminen ei uhkaa pelkästään luontoa itseään vaan se vaarantaa myös meidän ihmisten terveyden, ruoantuotannon, talouden ja hyvinvoinnin.

Onneksi suunta on mahdollista kääntää. Yritysten ja organisaatioiden toimet ovat tärkeässä asemassa, jotta voimme rajoittaa maapallon lämpötilan nousun Pariisin sopimukseen kirjattuun 1,5 asteeseen ja turvata luonnon monimuotoisuuden. Green Office -verkoston jäsenenä olet mukana edistämässä näitä tavoitteita.

YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG)

Green Officen avulla organisaatiosi voi toteuttaa myös YK:n asettamia kestävän kehityksen tavoitteita (Sustainable Development Goals, SDG). Käytännön toimenpiteissä näkyvät etenkin ympäristöön ja hyvinvointiin liittyvät tavoitteet, kuten ilmastonmuutoksen hillitseminen, luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen ja kestävien elinkeinojen kehittäminen.

Katso, miten Green Office vastaa SDG-tavoitteisiin

Green Office matkalle Suvi-Tuuli Kankaanpää  WWF