Luonnonsuojelu tuottaa tulosta

Ympäristöongelmiin, kuten ilmastonmuutokseen, laji- ja metsäkatoon voidaan edelleen vaikuttaa. Vaikka muutos voi viedä vuosikymmeniä, tuo pitkäjänteinen työ tulosta. Tällä sivulla voit tutustua luonnonsuojelutyömme tuloksiin.

Tutustu työmme tuloksiin

Vuonna 2023 teimme jälleen monipuolista työtä luonnon ja ympäristön hyväksi niin kotimaassa kuin maailmalla.

Katso 30 kohokohtaa vuodelta 2023

Tutustu työmme tuloksiin

Viimeisimmät onnistumistarinat

WWF:n kesän talkooleirikohteet on nyt julkaistu ja haku leireille on auki. Leirejä järjestetään tänä vuonna yhteensä viisi. Mukana on erilaisia saaristokohteita, joissa muun muassa raivataan umpeenkasvaneita rantoja ja niittyjä.

Kaksipäiväinen öljyntorjuntakoulutus keräsi vapaaehtoiset syyskuun alussa Hangon Syndaleniin harjoittelemaan, miten öljyonnettomuuksissa toimitaan viranomaisten apuna. Koulutus toteutettiin osana Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen johtamaa Turvallinen Uusimaa 2023 -kotiseutuharjoitusta.

Tiistaina 22.8. Pohjois-Norjan Porsanginvuonolla laskettiin peräti 137 kiljuhanhea, joista 83 tunnistettiin tänä kesänä syntyneiksi poikasiksi. Poikasten määrä on ennätyksellinen, ja herättää toivoa Pohjoismaiden äärimmäisen uhanalaisen kiljuhanhikannan elpymisestä. Kiljuhanhet pysähtyvät säännöllisesti muuttomatkallaan Suomessa.

Saruskurjen kanta on maailmanlaajuisesti laskussa, mutta Nepalissa kurkien määrä on saatu kasvuun elinympäristöjä suojelemalla.