WWF-kouluvierailu

Koulutetut WWF-lähettiläät pitävät maksuttomia oppitunteja WWF:n laatimien sisältöjen pohjalta. Lajikatoon ja kulutuksen vähentymiseen keskittyvä uusi koulukiertue alkaa ensi syksynä. Luonto lautasella -kiertuemateriaalit ovat nyt saatavilla, ja voit hyödyntää niitä oppitunneillasi.

Lähettiläshaku alkaa aivan pian

Lähettiläshaku syksyllä alkavalle koulukiertueelle on alkamassa. Lisätiedot tulevat näkyviin tälle sivulle pian.

Ota Luonto lautasella -materiaali käyttöösi

Luonto lautasella -koulukiertue on päättynyt, mutta voit nyt pitää tunnin omatoimisesti. Alla olevasta linkistä löydät niin oppitunnin esityksen kuin käsikirjoituksen sen pitämiseksi.

Toiminnallisella oppitunnilla tutustutaan muun muassa siihen, miten Suomessa tehdyt ruokavalinnat vaikuttavat luonnon monimuotoisuuteen maamme rajojen ulkopuolella. Materiaali on suunnattu yläkouluihin, lukioihin ja ammatillisiin oppilaitoksiin, ja se sopii esimerkiksi osaksi kotitalouden, terveystiedon, biologian, maantiedon tai yhteiskuntaopin opintoja.

Kestämätön ruuantuotanto on suurin yksittäinen syy luonnon monimuotoisuuden romahtamiseen. Oppitunti tarjoaakin runsaasti konkreettisia keinoja, joilla nuoret voivat olla ratkaisemassa yhtä aikamme suurimmista ympäristökysymyksistä joko omissa yhteisöissään tai laajemmin yhteiskunnassa.