WWF:n luontolive – Norppalive

WWF:n Luontoliven klassikkokamera Norppalive on suljettu tämän kevään osalta. Suurimman osan ajasta livekuva on seurannut Saimaan laineiden liplatusta kiviä vasten, mutta katsojat saivat kokea myös iloisen jälleennäkemisen Pullervon kanssa.  Saimaannorppa on yhä erittäin uhanalainen ja tarvitsee apuamme vielä pitkään.

Auta saimaannorppaa

Auta Saimaannorppa-kummina

Jos norppa katoaa Saimaalta, se katoaa koko maailmasta. Saimaannorppa on yhä erittäin uhanalainen ja tarvitsee suojelua vielä pitkään. Sinun tukesi on tärkeää.

Lahjoita alk. 9 €/kk

Auta Saimaannorppa-kummina

Jätä verkot naulaan Saimaalla

Jättämällä verkot pysyvästi pois Saimaasta kasvatat merkittävästi etenkin nuorten, kokemattomien norppien mahdollisuuksia selviytyä.

Tee sitoumus

Jätä verkot naulaan Saimaalla

Norppalivessä ei tänä keväänä tapahtunut juuri mitään – ”Meni odotusten mukaisesti”

WWF:n Luontoliven klassikkokamera Norppalive suljetaan tämän kevään osalta keskiviikkona 8. kesäkuuta. Suurimman osan ajasta livekuva on seurannut Saimaan laineiden liplatusta kiviä vasten, mutta katsojat ovat saaneet kokea myös iloisen jälleennäkemisen Pullervon kanssa.

Saimaannorppa ei ole yksin

Saimaannorppa metsästettiin sukupuuton partaalle 1900-luvulla. Nykyään norppa on rauhoitettu, mutta ihminen on edelleen sen suurin uhka. Me voimme kuitenkin pelastaa saimaannorpan – jos toimimme nyt.

Köllöttelykö leppoisaa? Vielä mitä, sillä saimaannorpat tekevät WWF:n Norppalivessä kovaa työtä

WWF:n Norppalivessä seurataan rantakivillä makoilevia ja karvaansa vaihtavia saimaannorppia. Vaikka auringonotto näyttää leppoisalta, norpille keväinen kuivilla olo on yksi vuoden vaativimmista ponnistuksista.

Yhteistyössä

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Norppaliveä ovat olleet tekemässä kalastaja/luontokuvaaja Juha Taskinen, Itä-Suomen yliopiston norppatutkijat, Live eye ja Pukki Visuals.