WWF:n luontolive – Kala – Hiitolanjoki

Luontoliven kalakamera seuraa ennallistettuun Hiitolanjokeen palanneita erittäin uhanalaisia taimenia ja äärimmäisen uhanalaisia järvilohia, jotka ovat päässeet takaisin kutupaikoilleen patojen purkamisen ansiosta. Jos haluat ensimmäisten joukossa tiedon uusista Luontoliven lähetyksistä, tilaa uutiskirjeemme.
ⓘ YouTuben soittimella on ollut ongelmia näyttää pystykuva kokonaan joillakin puhelinmalleilla ilman evästeiden hyväksyntää. Jos kuva näkyy oudosti, voit klikata videon koko näytön suuruiseksi soittimen ohjaimista.
16.10. Järvilohien kutu on käynnissä. Katso Youtubessa.
14.10. Järvilohen ensimmäiset kutupesän tunnustelut käynnissä.
12.10. Kameran kuvaaman Hiitolanjoen lohikalojen poikastuotanto on moninkertaistunut. Katso Youtubesta
2.10. Kalakamera välittää kuvaa vapaana virtaavalta Hiitolanjoelta. Katso Youtubesta
30.9. Kalakamera on avattu!
16.10. Järvilohien kutu on käynnissä. Katso Youtubessa.
14.10. Järvilohen ensimmäiset kutupesän tunnustelut käynnissä.
30.9. Kalakamera on avattu!

Anna kaloille tilaa vaeltaa

Tuellasi pelastamme tuhottuja koskimaisemia, päästämme virtavesiä vapaiksi ja annamme uhanalaisille kaloille mahdollisuuden lisääntyä. Tukijoita tarvitaan nyt, sillä purettavia ja ennallistettavia kohteita on satoja.

Pysy kärryillä Luontoliven uutuuksista

Miksi vaelluskalat ovat ahdingossa?

Tämä K-ryhmän kanssa yhteistyössä tuotettu animaatio selittää, mikä Suomen vaelluskaloja uhkaa ja mitä me teemme niiden auttamiseksi.

Yhteistyössä

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Kalakamera toteutetaan osana Euroopan meri-, kalatalous- ja vesiviljelyrahaston Suomen ohjelman (2021–2027) rahoittamaa Vauhtia vaellukseen 2 -hanketta.  Kalakameran toteutuksessa mukana ovat olleet paikalliset vapaaehtoiset, Pukki Visuals ja Live Eye.