Auta sääkseä

Metsänomistaja – näin autat sääkseä

Sääkseä uhkaa pula pesäpaikoista, sillä metsätalouden takia vanhojen metsien määrä on huvennut vähiin. Auttaminen on kuitenkin helppoa.

Lue vinkkimme

Metsänomistaja – näin autat sääkseä

Pelasta sääksen koti!

Liity nyt WWF:n kummiksi ja tue työtämme arvokkaiden suomalaisten metsien – siis sääksen elinalueiden – suojelemiseksi.

Liity kummiksi

Pelasta sääksen koti!

Sääksikameran tähtipari on asettunut taloksi – Myös ainakin yksi vieras sääksi piipahti pesällä

Luontoliven sääksikameran pariskunta on viimein täysilukuinen, kun toinenkin linnuista selvisi pitkästä muuttomatkasta ja palasi tutulle pesälle. Kumppaniaan odotellessaan ensimmäisenä saapunut sääksi kohenteli pesän sisustusta ja karkotti ainakin yhden tunkeilijan. Nyt pariskunta on päässyt parittelun pariin.

Kevätkausi käynnistyy WWF:n Luontolivessä – Supersuosittu sääksikamera palaa ruutuun ensimmäisenä

Yksi varma kevään merkki on täällä: WWF:n suosittu suora lähetys sääksenpesältä on alkanut jo kuudennen kerran. Vielä pesä on tyhjä, mutta täsmällisiä sääksiä sopii odottaa paikalle hetkenä minä hyvänsä. Pian käynnistyy myös eräs aivan uusi kamera, ja kevätkauden kruunaa Norppalive toukokuussa.

WWF:n Luontoliven sääksikameran seuranta 2021

WWF:n Luontoliven sääksikamera tarjosi vuonna 2021 katsojille hienoja, mutta lopulta myös surullisiakin hetkiä. Sääkset saapuivat pesälle huhtikuun alkupuolella. Sääksipari sai keväällä kaksi munaa, mutta pesintä epäonnistui, eivätkä munat kuoriutuneet. Katso kauden parhaat hetket yltä.

Yhteistyössä

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Kiitos Pyyvilän osakaskunnalle ja toteutuskumppaneillemme luontokuvaaja Juha Taskinen, Live Eye ja Pukki Visuals.