Auta sääkseä

Metsänomistaja – näin autat sääkseä

Sääkseä uhkaa pula pesäpaikoista, sillä metsätalouden takia vanhojen metsien määrä on huvennut vähiin. Auttaminen on kuitenkin helppoa.

Lue vinkkimme

Metsänomistaja – näin autat sääkseä

Pelasta sääksen koti!

Liity nyt WWF:n kummiksi ja tue työtämme arvokkaiden suomalaisten metsien – siis sääksen elinalueiden – suojelemiseksi.

Liity kummiksi

Pelasta sääksen koti!

Itämerennorpat tekevät paluun WWF:n Luontoliveen – suosittu sääksikamera sulkeutuu

WWF:n Luontolivessä pääsee seuraamaan taas itämerennorppien elämää. Kamera on asennettu samalle Saaristomerellä sijaitsevalle luodolle kuin aiemmin tänä vuonna. Sääksien elämän seuraaminen suorassa lähetyksessä sen sijaan päättyy reilun viikon kuluttua. Sääksikameraa on katsottu tänä vuonna lähes kolme miljoonaa kertaa.

Sääksenpoikaset tankkaavat nyt kalaa ja valmistautuvat muuttomatkaan – minne poikaset suuntaavat sääksiliven sulkeuduttua?

Supersuosittu sääksikamera suljetaan pian ja sääksenpoikaset aloittavat itsenäisen elämän pitkän muuttomatkan alkaessa.

WWF:n Luontoliven sääksikameran seuranta 2022

Luontoliven sääksikameran pesään saatiin kolme poikasta! Sääksiemot ruokkivat pienokaisia ahkerasti. Poikaset puolestaan kasvavat ja kehittyvät vinhaa vauhtia.

Yhteistyössä

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Kiitos Pyyvilän osakaskunnalle ja toteutuskumppaneillemme luontokuvaaja Juha Taskinen, Live Eye ja Pukki Visuals.