Medialle

Tarjoamme toimittajille monipuolista materiaalia. Haastatteluja ja taustatietoja varten käytössäsi ovat asiantuntijamme sekä koko kansainvälinen WWF-verkosto. Meiltä saat käyttöösi myös monipuolista kuvamateriaalia.

Ota yhteyttä

WWF Suomen viestintä

Yhteystiedot

WWF Suomen viestintä

Liity ympäristötoimittajat -listalle

  • Voit tilata tuoreet tiedotteet sähköpostiisi WWF:n ympäristötoimittajat -listan kautta. Liity listalle jättämällä sähköpostiosoitteesi alla. Huom: käytämme e-pressin jakelua.
  • Tutustu tietosuojaselosteeseen.

WWF Suomi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa.

WWF Suomen virallinen nimi on Maailman Luonnon Säätiö – World Wide Fund For Nature, Suomen rahasto sr. Virallista nimeä käytetään sopimuksissa ja muissa virallisissa yhteyksissä.

Muuten käytetään nimeä WWF Suomi.

Jos tarkoitetaan koko kansainvälistä verkostoa, käytetään nimiä WWF, WWF (Maailman luonnonsäätiö) sekä WWF eli Maailman luonnonsäätiö.

 

Seuraa Twitterissä:



Ajankohtaista

Fazer on sitoutunut kestävän ruuantuotannon edistämiseen ja jatkaa monivuotista yhteistyötään WWF Suomen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on etsiä keinoja ja huomioida entistä laajemmin Fazerin toiminnan vaikutukset luonnon monimuotoisuuden edistämiseen. Fazerin yksi painopiste on kasvipohjaisen tuotevalikoiman lisääminen.

Suomalaiset ovat yksi eniten kuluttavista kansoista maailmassa: kulutamme oman osuutemme maapallon vuotuisista luonnonvaroista kolmessa kuukaudessa. ”Voimme lisätä hyvinvointia muuttamalla kulutustapojamme”, sanoo WWF:n suojelun neuvonantaja Jussi Nikula.

Suomalaiset ylittävät maapallon kantokyvyn rajat kolmessa kuukaudessa. Jos kaikki kuluttaisivat kuin suomalaiset, tarvittaisiin noin neljä maapalloa.

Tuoreesta vertailusta ilmenee, että vain 11 prosenttia suklaa-alan toimijoista tietää täysin, missä niiden käyttämä kaakao on viljelty. Vastuullisuuslupauksista huolimatta yritykset eivät voi olla varmoja, onko tuotannossa tuhottu metsää tai loukattu ihmisoikeuksia. Arvioitujen yritysten brändeihin lukeutuvat muun muassa tutut Fazerin sininen, Kinder, Twix ja Toffifee.