Medialle

Tarjoamme toimittajille monipuolista materiaalia. Haastatteluja ja taustatietoja varten käytössäsi ovat asiantuntijamme sekä koko kansainvälinen WWF-verkosto. Meiltä saat käyttöösi myös monipuolista kuvamateriaalia.

WWF Suomen viestintä

WWF Suomen viestintä

Liity ympäristötoimittajat -listalle

• Voit tilata tuoreet tiedotteet sähköpostiisi WWF:n ympäristötoimittajat -listan kautta. Liity listalle jättämällä sähköpostiosoitteesi alla. Huom: käytämme e-pressin jakelua.
  • Tutustu tietosuojaselosteeseen.

WWF Suomi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa.

WWF Suomen virallinen nimi on Maailman Luonnon Säätiö – World Wide Fund For Nature, Suomen rahasto sr. Virallista nimeä käytetään sopimuksissa ja muissa virallisissa yhteyksissä.

Muuten käytetään nimeä WWF Suomi.

Jos tarkoitetaan koko kansainvälistä verkostoa, käytetään nimiä WWF, WWF (Maailman luonnonsäätiö) sekä WWF eli Maailman luonnonsäätiö.

Seuraa Twitterissä:

Ajankohtaista

Merikotkien tilanne oli vuonna 1972 lohduton: kanta oli pienentynyt jatkuvasti 1900-luvun alusta lähtien. Lisäksi havaittiin, että pesivien lintujen lisääntymiskyky oli alentunut ympäristömyrkkyjen takia. WWF:n merikotkatyöryhmä aloitti pesäpaikkojen suojelun ja talviruokinnan merikotkien turvaksi, ja työ kantoi hedelmää pelastaen lajin lopulta sukupuutolta Suomessa.

Peppi Laine joutui viime kesänä kokemaan jokaisen lampurin pahimman painajaisen, kun susi sujahti lammasaitaukseen. Viime viikonloppuna WWF:n talkoojoukko auttoi rakentamaan Mikkolan tilalle ensimmäiset kilometrit petoaitaa, joka on yksi varmimmista keinoista pitää sudet pois laitumilta.

Vuonna 1977 biologian opettaja vinkkasi 18-vuotiaalle Antti Lapolle WWF:n ensimmäisestä talkooleiristä. Sen jälkeen hän on ollut mukana joka vuosi – ensin leiriläisenä, sitten järjestäjänä.

Limingassa ja Tyrnävällä Oulun seudulla lepäili syyskuun puolivälistä alkaen ainakin kaksi syysmuuttomatkalla ollutta äärimmäisen uhanalaista kiljuhanhea. Yhteistyö kiljuhanhien lepäilyn turvaamiseksi alueen metsästysseurojen kanssa sujui jälleen hyvin. Nyt kiljuhanhet ovat ilmeisesti jatkaneet syysmuuttoaan Kreikkaan.

Taipalsaarelaisella Marttisen suvulla on ollut merkittävä rooli WWF:n tekemässä työssä saimaannorpan suojelemiseksi.  Norpansuojelua tehdään jo kolmannessa polvessa, mutta vaikka työ on kantanut hedelmää norppakantojen kasvaessa, vuosikymmenten aikana on nähty myös ilmaston lämpenemisen seurauksia.