Medialle

Tarjoamme toimittajille monipuolista materiaalia. Haastatteluja ja taustatietoja varten käytössäsi ovat asiantuntijamme sekä koko kansainvälinen WWF-verkosto. Meiltä saat käyttöösi myös monipuolista kuvamateriaalia.

WWF Suomen viestintä

WWF Suomen viestintä

Liity ympäristötoimittajat -listalle

• Voit tilata tuoreet tiedotteet sähköpostiisi WWF:n ympäristötoimittajat -listan kautta. Liity listalle jättämällä sähköpostiosoitteesi alla. Huom: käytämme e-pressin jakelua.
  • Tutustu tietosuojaselosteeseen.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

WWF Suomi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa.

WWF Suomen virallinen nimi on Maailman Luonnon Säätiö – World Wide Fund For Nature, Suomen rahasto sr. Virallista nimeä käytetään sopimuksissa ja muissa virallisissa yhteyksissä.

Muuten käytetään nimeä WWF Suomi.

Jos tarkoitetaan koko kansainvälistä verkostoa, käytetään nimiä WWF, WWF (Maailman luonnonsäätiö) sekä WWF eli Maailman luonnonsäätiö.

Seuraa Twitterissä:

Ajankohtaista

Saimaannorpan uroskuutti on kuollut kalaverkkoon Savonlinnan Pihlajavedellä, Metsähallitus kertoo. Kyseessä oli jo kahdeksas tietoon tullut tapaus vuonna 2023, jossa saimaannorppa on takertunut ja kuollut kalanpyydykseen. Verkot ja osa katiskoista on norpalle vaarallisia ympäri vuoden.

Hallitus on saanut päätökseen neuvottelunsa ensi vuoden budjetista. Ilmaston ja luonnon kannalta esitys on täysin riittämätön. Hallitus aikoo muun muassa laskea polttoaineverotusta tilanteessa, jossa ilmastokriisin hillitsemisellä on ennennäkemätön kiire.

Suomessa äärimmäisen harvinaisen naalin pentuja on löytynyt Pohjois-Lapista viime viikolla kerrottua enemmän. Päivitettyjen tietojen perusteella naalinpentuja syntyi viime kesänä Suomeen ainakin 25, yhteensä neljään eri pesään. Kolme pesistä on Enontekiöllä, yksi Utsjoella.

Bhutanin lumileopardikanta on tuoreen arvion mukaan kasvanut vuodesta 2016 lähes 40 prosenttia. Arka ja uhanalainen kissaeläin elää kahdentoista valtion alueella Etelä- ja Keski-Aasiassa.

Itämeren silakkakantojen taantuminen on huolestuttava merkki Itämeren ekosysteemissä ja ravintoverkoissa tapahtuneista muutoksista, sekä osoitus tarpeesta ottaa Itämeressä tapahtuvat muutokset paremmin huomioon kalastuskiintiöistä päätettäessä. Myös Itämeren lohelle kulunut vuosi on ollut katastrofaalinen, millä saattaa olla vaikutusta kalastukseen ensi vuonna.