Medialle

Tarjoamme toimittajille monipuolista materiaalia. Haastatteluja ja taustatietoja varten käytössäsi ovat asiantuntijamme sekä koko kansainvälinen WWF-verkosto. Meiltä saat käyttöösi myös monipuolista kuvamateriaalia.

WWF Suomen viestintä

WWF Suomen viestintä

Liity ympäristötoimittajat -listalle

• Voit tilata tuoreet tiedotteet sähköpostiisi WWF:n ympäristötoimittajat -listan kautta. Liity listalle jättämällä sähköpostiosoitteesi alla. Huom: käytämme e-pressin jakelua.
  • Tutustu tietosuojaselosteeseen.
Pakolliset kentät

WWF Suomi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa.

WWF Suomen virallinen nimi on Maailman Luonnon Säätiö – World Wide Fund For Nature, Suomen rahasto sr. Virallista nimeä käytetään sopimuksissa ja muissa virallisissa yhteyksissä.

Muuten käytetään nimeä WWF Suomi.

Jos tarkoitetaan koko kansainvälistä verkostoa, käytetään nimiä WWF, WWF (Maailman luonnonsäätiö) sekä WWF eli Maailman luonnonsäätiö.

Seuraa Twitterissä:

Ajankohtaista

Nuuksion kansallispuistossa järjestettiin yhteistyössä WWF:n, Metsähallituksen ja Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa lauantaina 24. lokakuuta laittomien tulipaikkojen purkutalkoot, joihin osallistui 33 ennalta valittua talkooryhmää. Laittomia tulipaikkoja purettiin yhteensä noin 350. Laittomat tulipaikat kuluttavat luontoa, varsinkin kun tänä vuonna kasvaneen retkeilyinnostuksen myötä laittomia nuotiopaikkoja on ilmestynyt puistoon aiempaa enemmän.

Yli 150 eurooppalaista luonto- ja ympäristöjärjestöä vetoaa EU:hun julkisen tuen poistamiseksi uusilta vesivoimaloilta. Järjestöt perustelevat vaatimusta muun muassa sillä, että suhteutettuna voimaloiden mahdollisesti tuottamaan energiamäärään ne aiheuttavat valtavaa tuhoa vaelluskaloille ja muulle luonnolle.

Saimme ilahduttavia uutisia tunturi-Lapista, jossa havaittiin viime kesänä naalien pesintäyritys. Naalit ovat Suomessa äärimmäisen uhanalaisia. Kyseessä on merkittävä tapaus, sillä naalit eivät ole Suomessa pesineet yli 20 vuoteen. Suomessa liikuskelee vuosittain enää vain kourallinen naaleja ja WWF tekee Metsähallituksen luontopalveluiden kanssa yhteistyötä sen palauttamiseksi osaksi Suomen pesimälajistoa.

Amazonin sademetsissä palaa jälleen. Metsäpalot riivaavat Boliviaa, Paraguayta ja Brasiliaa, joissa laajat paloalueet liikkuvat valtioiden rajojen yli. Amazonin lisäksi metsää palaa eteläisemmällä Pantanalin kosteikkoalueella.

Hylätyt tai hukkateille joutuneet kalanpyydykset vahingoittavat ja tappavat merieliöitä enemmän kuin mikään muu merien muovijäte.