Medialle

Tarjoamme toimittajille monipuolista materiaalia. Haastatteluja ja taustatietoja varten käytössäsi ovat asiantuntijamme sekä koko kansainvälinen WWF-verkosto. Meiltä saat käyttöösi myös monipuolista kuvamateriaalia.

WWF Suomen viestintä

WWF Suomen viestintä

Liity ympäristötoimittajat -listalle

• Voit tilata tuoreet tiedotteet sähköpostiisi WWF:n ympäristötoimittajat -listan kautta. Liity listalle jättämällä sähköpostiosoitteesi alla. Huom: käytämme e-pressin jakelua.
  • Tutustu tietosuojaselosteeseen.

WWF Suomi

WWF Suomi on osa laajaa, kansainvälistä WWF-verkostoa, jolla on toimistoja noin 50 maassa ja toimintaa yli sadassa maassa.

WWF Suomen virallinen nimi on Maailman Luonnon Säätiö – World Wide Fund For Nature, Suomen rahasto sr. Virallista nimeä käytetään sopimuksissa ja muissa virallisissa yhteyksissä.

Muuten käytetään nimeä WWF Suomi.

Jos tarkoitetaan koko kansainvälistä verkostoa, käytetään nimiä WWF, WWF (Maailman luonnonsäätiö) sekä WWF eli Maailman luonnonsäätiö.

Seuraa Twitterissä:

Ajankohtaista

Maankäyttösektorin ilmastosuunnitelman (MISU) lausuntokierros päättyy tänään. MISU:ssa määritellään toimenpiteitä päästöjen vähentämiseksi ja hiilensidonnan vahvistamiseksi maataloudessa, metsätaloudessa sekä muussa maankäytössä. WWF esittää, että suunnitelman valmistelua jatketaan perustavanlaatuisten puutteiden korjaamiseksi.

Hallitus antoi torstaina esityksen uudeksi luonnonsuojelulaiksi. WWF toivoo luonnonsuojelulain pikaista käsittelyä.

Luonnonsuojelijat yrittävät palauttaa uhanalaisen pörhöhäntäkengurun sen entisille elinalueille Etelä-Australiassa. Onnistunut alku kannustaa kokeilemaan samaa muiden alueelta hävinneiden lajien kohdalla.

WWF järjestää yhdessä Metsähallituksen kanssa haitallisena vieraslajina esiintyvän espanjansiruetanan poistotalkoot lauantaina Espoon Laajalahdessa. Tapahtuma käynnistää WWF:n vieraslajitalkookauden, jossa poistetaan luonnon monimuotoisuutta uhkaavia vieraslajeja luontoarvoiltaan rikkailta luonnonsuojelualueilta ja niiden läheltä.

On taas se aika vuodesta, kun saimaannorpat nousevat rantakiville ja luodoille pötköttämään. WWF:n Luontoliven klassikkokamera Norppalive kuvaa karvaansa kuivattelevia uhanalaisia saimaannorppia jo seitsemännen kerran. Rennolta näyttävä karvanvaihto on norpille yksi vuoden vaativimmista ponnistuksista, ja WWF pyytääkin Saimaalla liikkuvia suomaan norpille pötkötysrauhan.