Näin se sujuu

• 2. Saat sähköpostilla materiaalia
  • 3. Koulun / työnantajan tilitys WWF:lle
  • 4. Saat tiedon kerätystä summasta

Klikkaa kuvagallerian nuolia ja katso, miksi teitä tarvitaan!

© WWF
”Olemme ensimmäinen sukupolvi, joka tuntee ilmastonmuutoksen vaikutuksen ja viimeinen sukupolvi, joka voi tehdä sille jotakin”.
© WWF
Pohjoiset alueet lämpenevät ilmastonmuutoksen takia vähintään kaksi kertaa nopeammin kuin maapallo keskimäärin. Arktisen merijään sulaminen on ollut huomattavasti ennustettua nopeampaa. Nyt on kiire toimia!
© Steve Morello / WWF
Jos upean pohjoisen luonnon annetaan tuhoutua, korvaavaa ei maapallolta löydy. Esimerkiksi jääkarhua ei tavata missään muualla. Nyt sen koti sulaa. Se tarvitsee jäätä ja lunta ravinnonhankintaan ja pesänrakentamiseen.
© Aleksei Volkov / WWF
Jääkarhu saalistaa hylkeitä jään päältä. Kun jääpeite vähenee, joutuu nälkäinen jääkarhu uimaan satoja kilometrejä etsien jäätä tai suuntaamaan ravinnonhakumatkat maalle. Ei-toivotut kohtaamiset maalla ihmisten kanssa lisääntyvät.
© Mervi Kunnasranta / WWF
Viimeiset kolme talvea ovat olleet Saaristomerellä, Suomen lounaisosassa jäättömiä. Itämerennorpan tulevaisuus on vakavasti uhattuna ilmaston lämpenemisen myötä. Norpan tulisi synnyttää jäälle. Ilman lumipesän tai ahtojäiden suojaa kuutti voi paleltua tai jäädä petojen saaliiksi.