Yritysten kertalahjoitus luonnolle

WWF Suomi on tehnyt jo 50 vuotta töitä luonnon puolesta. Merkittävimmät saavutuksemme ovat mahdollisia tukijoidemme ansiosta. Työtämme kuitenkin tarvitaan yhä, sillä maapallon luonto köyhtyy hälyttävällä vauhdilla. Tue yrityksen kertalahjoituksella WWF:n luonnonsuojelutyötä. Lahjoittamalla vähintään 500 euroa saat yrityksenne käyttöön lahjoituskohteesta kertovan sähköisen kortin.

Klikkaamalla alla olevia lahjoituskohteita näet lisätietoja niiden suojelusta. Valitse kohde ja lahjoita nyt!

Käynnissä on ennennäkemätön ihmisen aiheuttama lajien sukupuuttoaalto. Suojelet kanssamme monimuotoista luontoa kaikkialla maailmassa.
Yhdessä voimme vielä pelastaa rakkaan, mutta sairaan meremme. Meillä on ratkaisuja herkän meriluonnon pelastamiseksi.
Hillitset kanssamme maapalloa koettelevaa ilmastokriisiä. Vaikutamme poliittiseen päätöksentekoon, yritystoimintaan ja kuluttajavalintoihin.
Olet eturivissä suojelemassa maailman harvinaisinta hyljettä. Meillä on ratkaisuja pelastaa erittäin uhanalainen norppa sukupuutolta.
Ilmastokriisi uhkaa jääkarhujen tulevaisuutta. Tuet kenttä- ja tutkimustyötämme ja suojelualueiden perustamista arktisella alueella.
Sademetsät ovat elintärkeitä koko maapallolle. Olet kanssamme pysäyttämässä metsäkatoa ja suojelemassa uhanalaisia lajeja.
Metsät tarjoavat elinympäristön yli puolelle Suomen lajeista. Lahjoittamalla suojelet metsiemme monimuotoisuutta.
Viimeisen sadan vuoden aikana olemme menettäneet lähes 97 prosenttia maailman villeistä tiikereistä. Turvaat kanssamme uhanalaisen lajin tulevaisuutta.
Ilmastonmuutos ja salametsästys uhkaavat lumileopardia. Suojelemme uhanalaista kissapetoa ja sen elinalueita Himalajalla ja Keski-Aasiassa.

Rakennetaan yhdessä tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa

Yli miljoona eläin- ja kasvilajia on vaarassa kadota. Lajien kiihtyvä katoaminen ei uhkaa pelkästään luontoa itseään, vaan samalla se vaarantaa myös meidän ihmisten terveyden, ruuantuotannon ja talouden.

Monimuotoinen luonto on kaiken liiketoiminnan perusta. WWF:n tavoitteena on pysäyttää luontokato ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Yrityksenne voi olla osana tätä muutosta. Tukemalla työtämme yrityksenne on mukana ratkaisemassa maapallon vakavimpia ympäristökriisejä yhdessä kanssamme. Yrityslahjoitusten avulla suojelemme lähiluontoa Suomessa sekä uhanalaisia lajeja ja niiden elinympäristöjä maailmalla.

WWF on varttunut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyneestä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi. WWF:llä on toimintaa yli sadassa maassa ja omat toimistot yli 50 maassa. Suomessa WWF on toiminut vuodesta 1972.

Varoista noin 80 % käytetään suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20 % käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan. WWF ei ole liiketoiminnasta arvonlisäverovelvollinen, alv 0 %. Emme voi vastaanottaa lahjoituksia yrityksiltä, joiden toiminta on ristiriidassa suojelutavoitteidemme kanssa. Näitä ovat esimerkiksi aseteollisuus, tupakkateollisuus sekä yritykset, joiden liiketoiminta keskittyy fossiilisiin polttoaineisiin tai ydinvoimaan.

Sähköisellä kortilla viestit yrityslahjoituksesta henkilöstölle, asiakkaille ja sidosryhmille

Kun yrityksenne tukee WWF:n luonnonsuojelutyötä vähintään 500 euron lahjoituksella, saat käyttöösi lahjoituskohteesta kertovan sähköisen kortin yrityksenne tai organisaationne nimellä.

Sähköisellä kortilla kerrot helposti lahjoituksesta työyhteisölle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille esimerkiksi sisäisissä viestintäkanavissa, verkkosivuilla, uutiskirjeessä ja sosiaalisessa mediassa.

Lahjoitus luonnolle on myös hieno vaihtoehto perinteisille firman liikelahjoille tai työntekijöiden lahjoille. Se kertoo arvoista ja yritysvastuusta niin asiakkaille, yhteistyökumppaneille kuin työyhteisöllekin. Antamalla aineettoman yrityslahjan ja sähköisen kortin vähennät ylikulutusta, joka on yksi suurimmista ilmastonmuutoksen etenemisen ja luonnon köyhtymisen syistä.

Maksutapoina ovat verkkolasku, korttimaksu ja verkkopankki. Lahjoituksen tehtyäsi tai verkkolaskun tilattuasi voit ladata sähköisen kortin kiitos-sivulta välittömästi käyttöösi. Halutessasi pystyt myös lataamaan kortin myöhemmin sähköpostiisi lähetetyn linkin kautta.

Valitse kohde ja lahjoita nyt

Johtaja
Kati Malmelin