Elina Erkkilästä WWF Suomen uusi suojelujohtaja

WWF Suomen suojelujohtajana on aloittanut Elina Erkkilä. Erkkilä seuraa työssä WWF Suomen pääsihteeriksi siirtynyttä Jari Luukkosta.

WWF Suomen uutena suojelujohtajana aloitti 17. kesäkuuta FM Elina Erkkilä. Erkkilä työskenteli viimeiset neljä vuotta Perheyhtiö R. Ajalin konsernin palveluksessa ympäristöjohtajana.

WWF on työpaikkana Erkkilälle tuttu: hän työskenteli WWF:llä vuosina 2007–2020, joista viimeiset viisi vuotta johtavana asiantuntijana. Johtavan asiantuntijan roolissa Erkkilä vastasi WWF:n sisävesityöstä. Erkkilän koulutustausta on biologiasta ja ympäristösuunnittelusta.

”Olen totta kai innoissani, sillä suojelujohtajan työ mahdollistaa vahvan vaikuttamisen luonnon tilan parantamiseksi yhdessä WWF:n huippuammattilaisten ja sidosryhmien kanssa”, Erkkilä sanoo.

(Juttu jatkuu kuvan jälkeen.)

Talkoot Vihdissä vaelluskalojen auttamiseksi

Elina Erkkilä kunnostamassa vaelluskalojen lisääntymisaluetta Vihtijoella vuonna 2017.

Työ infrarakentamiseen erikoistuneen yrityksen ympäristöjohtajana opetti Erkkilälle paljon.

”Elinkeinoelämän puolella vietetyt vuodet olivat minulle tärkeitä. Ne laajensivat näköalaani ja ohjasivat minua löytämään ratkaisuja, jotka tukevat sekä taloutta että luonnon tilan parantamista. Opin bisnesmaailman pelisääntöjä taitavilta ihmisiltä ja sain paljon vastuuta. Olen näistä opeista hyvin kiitollinen”, Erkkilä sanoo.

Maapallon luonto köyhtyy, ja ilmastonmuutos etenee hälyttävällä vauhdilla. Myös Suomessa luonnon tila on heikentynyt jatkuvasti. Nykyinen tapamme elää uhkaa luontoa ja sitä kautta myös ihmisiä.

”On selvää, että elämme monessakin mielessä haastavia aikoja. Monimuotoinen luonto on yhteiskuntamme hyvinvoinnin perusta ja tärkeä osa meidän suomalaistenkin identiteettiä. Meidän on löydettävä ratkaisut ja ne ratkaisut löytyvät yhteistyöstä ja yhdessä tekemisestä.”, Erkkilä sanoo.

Suojelujohtajana vuodesta 1997 lähtien työskennellyt Jari Luukkonen aloitti WWF Suomen pääsihteerinä 1. huhtikuuta. Luukkosen mukaan Erkkilän valintaan vaikuttivat sekä pitkä ja ansiokas työhistoria WWF:ssä että yritysmaailmasta viime vuosina kartutetut uudet näkökulmat ympäristökysymyksiin.

”Suojelutavoitteidemme saavuttamiseksi yhteistyö yritysten kanssa korostuu tulevina vuosina ja tällä saralla Elina on kartuttanut arvokasta näkemystä viime vuosina. Elinan laaja-alainen ymmärrys ympäristökentän eri puolilta on tärkeää suojelujohtajan tehtävässä. Odotan innolla yhteistyötämme WWF:n isojen tavoitteiden saavuttamiseksi”, Luukkonen sanoo.

Pysy kartalla luonnonsuojelun kuulumisista - tilaa WWF Suomen uutiskirje

WWF:n uutiskirjeen avulla pysyt kartalla luonnonsuojelun tuoreimmista kuulumisista. Uutiskirje kolahtaa sähköpostiluukkuusi kerran kuukaudessa.

Pysy kartalla luonnonsuojelun kuulumisista - tilaa WWF Suomen uutiskirje

Sinua saattaa kiinnostaa