LähiTapiola

Lahjoitus Pääyhteistyökumppani

LähiTapiola tukee WWF:n työtä luonnonkatastrofien ennaltaehkäisemiseksi ja luonnon ennallistamiseksi.

WWF:n syksyllä 2024 avattu luonnonkatastrofirahasto kerää varoja luonnonkatastrofien torjuntaan ja jälkien korjaamiseen. Ensimmäisen lahjoituksen rahastoon teki LähiTapiola, joka kannustaa niin muita yrityksiä kuin tavallisia ihmisiäkin lahjoittamaan tälle työlle. LähiTapiola Vahinkoyhtiö lahjoitti luonnonkatastrofirahastoon 200 000 euroa.

Sään ääri-ilmiöt aiheuttavat jo nyt mittavia tuhoja Suomessa. Euroopassa koetut helleaallot ovat vuosittaisia, ja ympäri maailmaa kärsitään tulvien, metsäpalojen, kuivuuden ja myrskyjen tuhoisista vaikutuksista.

Luon­non­ka­ta­stro­fien en­nal­taeh­käi­sy tulee yh­teis­kun­nal­le aina edul­li­sem­mak­si kuin tuhojen korjaaminen. Paras vahinko onkin se, jota ei koskaan sattunut. Riskien en­nal­taeh­käi­syn asian­tun­ti­ja­na haluamme yhdessä WWF:n kanssa minimoida luonnolle ja ihmisille aiheutuvia vahinkoja.

Markus Kääriäinen
LähiTapiola Vahinkoyhtiön palvelujohtaja

Markus Kääriäinen
LähiTapiola Vahinkoyhtiön palvelujohtaja
Kuva vain LähiTapiola-yhteyksiin

LähiTapiola-ryhmä muodostuu 19 alueellisesta keskinäisestä vakuutusyhtiöstä ja 9 valtakunnallisesta yhtiöstä. LähiTapiola on toiminut yli 100 vuotta ja on historiansa aikana laajentunut yksittäisten pitäjien paloapuyhdistyksistä vahinko-, henki- ja eläkevakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palveluita tarjoavaksi elämänturvayhtiöksi. Lue lisää LähiTapiolan vastuullisuudesta.