Villi

Lahjoitus Yhteistyökumppani

Villi tukee WWF:n työtä Inkoossa sijaitsevan lähteen ennallistamiseksi. Tavoitteena on palauttaa lähdekohde mahdollisimman lähelle luonnontilaa. Ennallistamistyö alkaa kesäkuussa 2024.

Lähteet ovat monimuotoisuuden keitaita, joissa viihtyy suuri joukko sinne erikoistuneita lajeja. Lähteet ovat herkkiä ekosysteemejä, ja moni suomalainen lähde on valitettavan heikossa kunnossa. Ennallistaminen luo lähteelle parhaimmillaan elinympäristön, jonne monipuolisen lajiston on mahdollista palata ja jossa se voi menestyä jatkossa.

Toteutamme yhteistyössä kaksi videota ennallistamisprojektista osaksi Löydä lähteelle -dokumenttisarjaa, jossa käsitellään kiehtovia lähdefaktoja ja Suomen lähteisiin liittyviä tarinoita. Yhteistyödokumentit julkaistaan myöhemmin sivustolla.

Meille läh­de­ve­si­poh­jai­sia juomia val­mis­ta­va­na yrityksenä puhdas lähdevesi on elinehto. Haluamme edistää luonnon hy­vin­voin­tia konk­reet­ti­sil­la toimilla ja tehdä kaikkemme, että puhdasta vettä riittäisi myös tuleville su­ku­pol­vil­le. WWF on meille luonteva asian­tun­ti­ja­kump­pa­ni, jonka kanssa yh­teis­työs­sä lähteen tilaa sekä läh­de­kas­vil­li­suu­den ja -eliöstön eli­no­lo­suh­tei­ta on mahdollista parantaa.

Iida Nylander
myynti- ja markkinointijohtaja, Finn Spring Oy

Iida Nylander
myynti- ja markkinointijohtaja, Finn Spring Oy
Villi Vichy mansikka-raparperi luonnossa Finn Spring

Villi on Finn Springin vastuullinen juomabrändi. Perheyritys Finn Spring valmistaa Villivedet Toholammilla Keski-Pohjanmaalla.