Turvataan metsiemme tulevaisuus

Metsät tarjoavat elinympäristön yli puolelle Suomen lajeista. Metsät ovat myös tärkeä osa suomalaista sielunmaisemaa ja merkittävin luonnonvaramme. Avohakkuisiin perustuva metsätalous on kuitenkin ajanut sadat lajit sukupuuton partaalle ja yksipuolistanut metsäluontoamme. Lahjoittamalle työllemme yrityksesi on mukana suojelemassa metsiemme monimuotoisuutta.

Uhat ja ratkaisumme

Yrityksesi tuki merkitsee

WWF:n tavoitteena on pysäyttää luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Tukemalla työtämme yrityksesi on mukana suojelemassa metsäluontoa yhdessä kanssamme.

Lahjoitusvaroista noin 80 % käytetään suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20 % käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan.

Mitä yritysten tuella tehdään?

• Edistämme suomalaisten metsien suojelun lisäämistä
  • Opastamme vapaaehtoiseen metsien suojeluun
  • Seuraamme ja vaikutamme Suomen ja EU:n päätöksentekoon metsiä koskevissa kysymyksissä
  • Viestimme ekologisesti kestävistä metsänhoitotavoista
  • Kannustamme metsänomistajia turvaamaan monimuotoista luontoa Metsänhoito-oppaan avulla
  • Työskentelemme metsien jatkuvan kasvatuksen yleistymiseksi
  • Olemme mukana kehittämässä metsien vastuullista hoitoa tukevaa FSC-sertifiointia
  • Järjestämme talkooleirejä, joilla kunnostamme puustoisia perinneympäristöjä

Kerro lahjoituksesta henkilöstölle, asiakkaille ja sidosryhmille

Kun tuet WWF:n luonnonsuojelutyötä vähintään 500 euron lahjoituksella, saat käyttöösi lahjoituskohteesta kertovan sähköisen kortin yrityksesi tai organisaatiosi nimellä.

Sähköisellä kortilla kerrot lahjoituksesta esimerkiksi sisäisissä viestintäkanavissa, verkkosivuilla, uutiskirjeessä ja sosiaalisessa mediassa.

Lahjoitus luonnolle on myös hieno vaihtoehto perinteisille firman liikelahjoille tai työntekijöiden lahjoille. Se kertoo arvoista ja yritysvastuusta niin asiakkaille, yhteistyökumppaneille kuin työyhteisöllekin. Antamalla aineettoman yrityslahjan ja sähköisen kortin vähennät ylikulutusta, joka on yksi suurimmista ilmastonmuutoksen etenemisen ja luonnon köyhtymisen syistä.

Maksutapoina ovat verkkolasku, korttimaksu ja verkkopankki. Lahjoituksen tehtyäsi tai verkkolaskun tilattuasi voit ladata sähköisen kortin kiitos-sivulta välittömästi käyttöösi. Halutessasi pystyt myös lataamaan kortin myöhemmin sähköpostiisi lähetetyn linkin kautta.

Onko sinulla kysyttävää? Ota yhteyttä!

Johtaja
Kati Malmelin