WWF:n luontolive – Liminganlahti

Tervetuloa seuraamaan Liminganlahden syksyä! Jos haluat ensimmäisten joukossa tiedon uusista Luontoliven lähetyksistä, tilaa uutiskirjeemme.

Kameran päätähtiä ovat tuhannet muuttomatkansa varrella lepäilevät hanhet ja kurjet. Odotettavissa on näyttäviä ohilentoja ja äänimaisemia erityisesti auringonnousun aikaan, jolloin hanhet ja kurjet siirtyvät yöpymispaikasta ympäröiville pelloille ruokailemaan.
Kamera toimii aurinkosähköllä, joten livelähetys on päällä syksyn sään ja valoisuustilanteen mukaan. Avaa usein kysyttyä kysymykset uuteen ikkunaan.

Auta lahjoituksella

Liminganlahti tunnetaan Suomen kenties kansainvälisesti arvokkaimpana lintuvetenä. WWF on ollut mukana alueen suojelussa ja tunnetuksi tekemisessä vuosikymmeniä. Alueelle on saatu perustettua syksyinen metsästysrauhoitusalue, jonka turvin on pyritty elvyttämään uhanalaista metsähanhikantaa. Metsästysrauhoitusalue onkin ollut menestys, sillä Liminganlahti vetää huomattavasti entistä enemmän muutolla lepäileviä metsähanhia puoleensa syksyisin ja sen ansiosta Liminganlahdella on levähtänyt noin 50 vuoden tauon jälkeen myös äärimmäisen uhanalaisia kiljuhanhia.

Pysy kärryillä Luontoliven uutuuksista

Yhteistyössä Limingan kunta

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Kamera toteutetaan WWF Suomen, Limingan kunnan ja Metsähallituksen Luontopalveluiden yhteistyönä.
Kiitos toteutuskumppaneillemme Live Eye Oy ja Pukki Visuals.