Pertti Salolaisesta WWF Suomen uusi hallintoneuvoston puheenjohtaja

Ministeri, suurlähettiläs Pertti Salolainen on valittu WWF Suomen hallintoneuvoston puheenjohtajaksi. Uuden puheenjohtajan kausi alkaa 1.7.2006. Ministeri Salolainen seuraa tehtävässään WWF:ää vuodesta 2000 lähtien luotsannutta ministeri Elisabeth Rehniä.

Taitavana luontokuvaajana ja innokkaana luontoihmisenä tunnettu Pertti Salolainen sanoo arvostavansa suuresti valintaansa tärkeään luottamustoimeen, sillä WWF:n toiminta on edelleen hyvin lähellä hänen sydäntään. WWF:n kunniaperustaja Pertti Salolainen oli tuomassa WWF:ää Suomeen 1970-luvun alussa ja on toiminut useita vuosia varapuheenjohtajana sekä hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenenä.

WWF:n hallintoneuvostoon kuuluu kahdestakymmenestä kolmeenkymmeneen jäsentä. Jäsenten toimikausi on kolme toimintavuotta kerrallaan. Hallintoneuvosto muun muassa päättää WWF:n tilinpäätöksen vahvistamisesta ja hyväksyy WWF:n toimintakertomuksen ja -suunnitelman sekä valitsee WWF:n hallituksen. Hallituksessa on kuudesta kahdeksaan jäsentä, joista enintään puolet voi olla hallintoneuvoston jäseniä. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Helsingin yliopiston biotieteellisen tiedekunnan dekaani ja kaupunkiekologian professori Jari Niemelä.

Lisätietoja:
WWF, pääsihteeri Timo Tanninen, puh. (09) 7740 1052, gsm 040574 9266