Valot sammuvat lauantaina ympäri maailmaa

Lauantaina 29. maaliskuuta kello 20–21 sadat kaupungit ympäri maailmaa sammuttavat valot tunniksi ottaakseen kantaa ilmastonmuutokseen. Miljoonat ihmiset muun muassa Sydneyssä, San Franciscossa, Chicagossa, Bangkokissa, Torontossa, Dublinissa ja Kööpenhaminassa osallistuvat WWF:n kansainväliseen Earth Hour -tempaukseen, jolla osoitetaan, että yhdessä toimimalla voidaan löytää ratkaisuja ilmastonmuutokseen.

Suomessa Espoon kaupunki on lähtenyt mukaan Earth Hour -tempaukseen. Valot sammuvat Espoon kaupungintalon ulkovalaistuksesta sekä viidestä kauppakeskuksesta. .

”Espoon kaupunki on osoittanut kiitettävää aktiivisuutta osallistuessaan tähän kansainväliseen tapahtumaan. Toivottavasti Espoon esimerkki saa kaikki suomalaiset kaupungit ja kunnat miettimään keinoja energiankulutuksen vähentämiseksi”, toivoo WWF Suomen suojelujohtaja Jari Luukkonen.

Yksittäiset ihmiset ja yritykset voivat osallistua tempaukseen sammuttamalla valot kodeista ja työpaikoilta tunnin ajaksi. WWF toivoo, että Earth Hour kannustaa myös maiden hallituksia ja yrityksiä toimimaan energiankulutuksen vähentämiseksi.

Earth Hour –tempaukseen osallistuu arviolta 400 kaupunkia ja yhteisöä ympäri maailmaa. Valot sammuvat myös lukuisista nähtävyyksistä, kuten Golden Gate –sillalta, Niagaran putouksilta, Sydneyn oopperatalolta ja Sears Towerista. Tavoitteena on osoittaa, että monet pienet teot voivat yhdessä muuttaa maailmaa.

Lisätietoja:
WWF Suomi / Jari Luukkonen, suojelujohtaja, gsm 040 585 0020, etunimi.sukunimi@wwf.fi
WWF-Australia, Sydney / Andy Ridley, Executive Director of WWF’s Earth Hour, +61 415 865 992, aridley@wwf.org.au