UMO ja Ravintola Lasipalatsi liittyvät mukaan WWF:n ilmastotalkoisiin

UMO ja Ravintola Lasipalatsi liittyvät mukaan WWF:n ilmastotalkoisiin. Yhteistyö on lähtölaukaus WWF:n laajalle ohjelmalle, jonka tavoitteena on kannustaa kaikkia suomalaisia toimiin ilmastonmuutoksen hidastamiseksi. WWF:n ilmastobanderolli nousee tänään Bio Rexin terassille, ja ilmastoteema on esillä myös Lasipalatsin ravintoloissa sekä UMO Jazz Festillä 30.8.–2.9.

WWF:n ilmasto-ohjelma näkyy tänään ensimmäistä kertaa Helsingin katukuvassa, kun kampanjabanderolli nousee Bio Rexin terassille. Banderollissa on ilmasto-ohjelman tunnus: jääkarhu, joka on päätynyt slummiympäristöön ilmastonmuutoksen takia. Ilmastoteema on kahden viikon ajan esillä myös Lasipalatsin ravintoloissa sekä UMO Jazz Festillä 30.8.–2.9.

– Yhteistyö kulttuuritahon kanssa antaa WWF:lle mahdollisuuksia tavoittaa uusia kohdeyleisöjä. Sitä paitsi ilmastonkin kannalta on paljon parempi kuluttaa kulttuurielämyksiä kuin hankkia lisää tavaraa. Jazz-hengessä on myös hyvä muistuttaa, että vaikka ilmastonmuutos on vakava uhka, omat toimet ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ovat helppoja ja usein myös miellyttäviä, sanoo WWF Suomen viestintäjohtaja Päivi Rosqvist.

UMO Jazz Festin jälkeen UMO ja WWF aikovat kohdistaa ilmastoviestiä mm. koululaisille.

– Taide ja taiteilijat ovat aina olleet vahvoja mielipidevaikuttajia yhteiskunnassamme. UMO haluaa vaikuttaa omalta osaltaan tuomalla ilmastonmuutossanomaa jazzin keinoin Helsingin ytimeen ihmisten keskelle, sanoo UMOn markkinointipäällikkö Thomas Noreila.

WWF:n ilmasto-ohjelma jatkuu syksyllä kampanjalla, jolla halutaan innostaa ja haastaa ihmiset mukaan ilmastotalkoisiin erilaisten myönteisten ja hauskojen tempausten avulla. Silloin kampanjaan liittyy mukaan myös tunnettuja artisteja. Jääkarhun lisäksi kampanjaeläiminä seikkailevat pingviini ja saimaannorppa.

Kampanjan on WWF:lle suunnitellut mainostoimisto Euro RSCG Helsinki ja asiakassuhdetoimisto Euro RSCG 4D.

– Sekä Euro RSCG että monet muut tahot tukevat ilmasto-ohjelmaa työpanoksellaan. On hienoa huomata, että Suomesta löytyy valtavasti halua lähteä mukaan torjumaan yhtä maapallomme vakavinta uhkaa, Rosqvist sanoo.

Lisää Umo Jazz Festistä
Arjen ilmastovinkkejä

Lisätietoja:
WWF Suomi, viestintäjohtaja Päivi Rosqvist, gsm 0400 425 666
UMO, markkinointipäällikkö Thomas Noreila, gsm 040 705 1572