Päivitetty

Olen norpan ystävä – en kalasta verkoilla Saimaalla

Ryhdy saimaannorpan suojelun edelläkävijäksi. Kalaverkkojen aiheuttama sivusaaliskuolleisuus on saimaannorpan suurin uhka. Keväinen verkkokalastuskielto ja ympärivuotiset pyydystyyppirajoitukset edesauttavat norpan selviytymistä sen keskeisillä elinalueilla, mutta norppaturvallisia kalaverkkoja ei valitettavasti ole olemassa.

WWF kannustaa verkoitta kalastamiseen Saimaalla. Nostamalla verkot pysyvästi pois Saimaasta kasvatat merkittävästi etenkin nuorten, kokemattomien norppien mahdollisuuksia selviytyä. 500 ensimmäiselle sitoumuksen tehneelle lähetämme tyylikkään alumiinisen diplomin. Diplomin voi kiinnittää vaikkapa saunan ovenpieleen tai laiturin tolppaan merkiksi arvokkaasta teostasi saimaannorpan hyväksi.

Olen norpan ystävä Alexandra Antell / WWF Suomi