©  Pauliina Heinänen / WWF
Päivitetty

Perusta oma syntymäpäiväkeräys

Sinun arvomaailmassasi luonto on tärkeällä sijalla. Luonto on antanut sinulle paljon ja nyt sinä haluat puolestasi antaa sille. Osoita merkkipäiväsi huomionosoitukset luonnon hyväksi. Nyt se on helppoa ja vaivatonta sekä keräyksen perustajalle että lahjoittajille nettipalvelumme kautta.

Urpo Rotin syntymäpäivälahjoitus Itämerelle

Pertti Salolainen / WWF
© Pertti Salolainen / WWF

Kun Urpo Rotin 60-vuotis syntymäpäivät lähestyivät, oli selvää, ettei hän haluaisi lahjoja vaan pyytäisi ystäviään lahjoittamaan Itämeren suojeluun. Hän muisteli kaipauksella lapsuutensa kesiä sinisen meren rannoilla. Ystävä vinkkasi, että WWF tekee hyvää työtä.

Roti päätti perustaa oman keräyksen netissä. Keräyksen perustaminen oli helppoa ja hän kertoi siitä sähköpostitse kutsuissaan ja muissa viesteissään. Roti kirjoitti keräyssivullaan kohteestaan: ”Itämeren ja Suomenlahden öljynkuljetukset kasvavat jatkuvasti ja samoin riski onnettomuuksille. Lahjoittamanne rahat tullaan käyttämään ennakoivaan öljyntorjuntaan vapaaehtoisten öljyntorjuntajoukkojen kouluttamiseksi ja vapaaehtoisten tarvitsemien keräyskaluston ja henkilökohtaisten suojavarusteiden hankkimiseksi.”

Juhlat vietettiin Haminan saaristossa aivan Itäisen Suomenlahden Kansallispuiston tuntumassa. Juhlapäivän aamuna Roti tarkisti lahjoitussumman ja lahjoittajien viestit keräyssivultaan. Hänellä oli ilo kiittää juhlaväkeä komeasta tuloksesta teemaan sopivasti – keskellä kauneinta saaristoa.

Hanki hyvä mieli itsellesi ja kutsuvieraillesi. Perusta oma synttärikeräys ja anna lahjat luonnonsuojeluun.