Kiitos yhteisestä matkasta

WWF Suomen eläkkeelle jäävä pääsihteeri Liisa Rohweder kiittää tukijoita yhteistyöstä luonnonsuojelussa.

Kun aloitin WWF Suomen pääsihteerinä vuonna 2009, vannoin ensimmäisissä haastatteluissa eläköityväni vasta, kun Helsingin Sörnäisissä sijaitsevan työhuoneeni ikkunasta näkyvä Hanasaaren voimalaitoksen hiilikasa on saatu katoamaan. Kivihiilivuori on toiminut jatkuvana muistutuksena siitä, että ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi riittää töitä.

Nyt voimalan toiminta on ajettu alas, hiilikasa on hävinnyt ja siirtymä kohti puhtaampaa energiaa etenee. Niinpä voin siirtyä seuraavaan elämänvaiheeseen tyytyväisin mielin.

Pääsihteerikaudellani olemme tehneet ilmastonmuutoksen hillitsemisen lisäksi töitä sen eteen, että luonnon köyhtyminen pysähtyisi ja luontokato nousisi julkiseen keskusteluun ja päätöksentekoon. Vaikka uutisotsikot luonnon tilasta ovat edelleen valtaosin synkkiä, olen toiveikas, sillä ympäristökysymykset eivät ole koskaan aikaisemmin olleet yhtä vahvasti päättäjien agendalla kuin nyt.

Kun aloitin pääsihteerinä, meitä ”pandoja” oli 24. Jäädessäni eläkkeelle WWF:llä työskentelee jo noin 85 ihmistä. Kasvu on tarkoittanut lisääntynyttä vaikuttavuutta ja lukuisia onnistumisia, joita on näin lyhyellä palstalla mahdotonta luetella.

Sydämellinen kiitokseni paitsi rakkaille kollegoilleni myös kaikille teille, jotka olette näiden 15 vuoden ajan olleet mukana tukemassa toimintaamme. Uusi pääsihteeri, WWF:llä jo lähes 30 vuoden uran tehnyt Jari Luukkonen, voi käynnistää työnsä luottavaisin mielin tietäen, että WWF:llä on tukenaan valtava joukko teitä luonnosta välittäviä ihmisiä.

LIITY KUMMIKSI - SAAT WWF-LEHDEN KOTIISI!

Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä WWF-lehti on täynnä inspiroivia tarinoita ja upeita kuvia luonnonsuojelusta. Liittymällä kummiksi tuet työtämme ja saat lehden kotiin toimitettuna.

Liity kummiksi

LIITY KUMMIKSI - SAAT WWF-LEHDEN KOTIISI!