OP Ryhmä

Pääyhteistyökumppani

WWF ja OP Ryhmä edistävät yhteistyössä suomalaisen luonnon monimuotoisuutta. Vuosien 2024–2026 yhteistyön tavoitteena on muun muassa turvata lähiluontoa innostamalla ihmiset toimimaan sen hyväksi. Kumppanuus WWF:n kanssa tukee OP Ryhmän luonnon monimuotoisuuden vahvistamiseen tähtäävää vastuullisuustyötä.

Yhteistyön konkreettisia toimenpiteitä ovat esimerkiksi haitallisten vieraslajien torjuntaan tähtäävät toimet sekä pölyttäjähyönteisten elinolosuhteiden parantaminen eri keinoin.

Ala villiksi -kampanja on toteutettu OP Ryhmän tuella. Kutsumme yhdessä kaikki puutarhaharrastajat ja nikkarit tarjoamaan neliömetrejä luonnolle omassa puutarhassa, parvekkeella, mökkipihalla tai työpaikan tontilla. Verkkosivulla on laskuri, joka päivittyy aina, kun neliömetrejä tulee lisää. Nettisivuilta löytyy myös kattavasti vinkkejä, millä tavoin pihamaata tai parveketta voi villiinnyttää.

Suurin osa OP Ryhmän ai­heut­ta­mis­ta luon­to­vai­ku­tuk­sis­ta syntyy yri­tys­asiak­kai­den lii­ke­toi­min­nan kautta. Suomen suurimpana fi­nans­sia­lan toimijana näemme tärkeäksi panostaa oman ja asiak­kai­dem­me työn lisäksi yh­teis­työ­hön kolmannen sektorin kanssa luonnon mo­ni­muo­toi­suu­den edis­tä­mi­sek­si. Kestävä talous on vahvasti riip­pu­vai­nen hy­vin­voi­vas­ta luonnosta.

Timo Ritakallio
OP Ryhmän pääjohtaja

Timo Ritakallio
OP Ryhmän pääjohtaja

Ala villiksi -kampanjalla haluamme innostaa ja kannustaa ihmiset mukaan edistämään luonnon monimuotoisuutta omassa lähiympäristössään. Pinta-alojen villiinnyttäminen on välttämätöntä pölyttäjille, jotka ovat vähentyneet maailmanlaajuisesti.

Lue lisää: WWF ja OP Ryhmä aloittavat yhteistyön luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on yli kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja noin 13 000 työntekijää. Finanssiryhmä tarjoaa pankki- ja vakuutuspalveluja henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen.