Tornator

Yhteistyökumppani

Edistämme yhteistyössä Tornatorin kanssa pienvesien elinympäristöjen ennallistamista tavoitteena parantaa uhanalaisten kalojen ja muiden virtavesilajien tilaa Suomessa.

Pienvesien elinympäristöjen ennallistamiseen tähtäävää työtä toteutetaan Metsäpurojen puolesta -yhteistyössä, joka käynnistettiin vuonna 2022. Tämän kolmivuotisen hankkeen tavoitteena on kunnostaa kohti luonnontilaa pääasiassa metsissä sijaitsevia pienvesistöjä, jotka ovat tärkeitä elinympäristöjä monille lajeille. Metsäpurojen puolesta -yhteistyössä on mukana myös Stora Enso.

Metsäpurojen puolesta -yhteistyö on osa WWF:n laajempaa ja pitkäjänteistä virtavesiympäristöjen tilaa parantavaa työtä, jonka tavoitteena on vuoteen 2030 mennessä saavuttaa pien- ja virtavesien hyvä ekologinen tila Suomessa.

WWF Suomi ja Tornator ovat aloittaneet yhteistyön vuonna 2022.

Lisätietoa Metsäpurojen puolesta -yhteistyöstä

"WWF:n kanssa tehtävä yhteistyö lisää ve­sie­li­nym­pä­ris­tö­jen hoidon määrää ja osaamista Tor­na­to­ris­sa sekä täydentää hienosti mo­ni­muo­toi­suus­oh­jel­mam­me muiden toi­men­pi­tei­den, kuten soiden en­nal­lis­ta­mi­sen ja ta­lous­met­sien luon­non­hoi­don vai­kut­ta­vuut­ta."

Heikki Myöhänen
Ympäristöpäällikkö, Tornator

Heikki Myöhänen
Ympäristöpäällikkö, Tornator

Tornator on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Se omistaa metsiä Suomen lisäksi Virossa ja Romaniassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2021 noin 129 miljoona euroa ja taseen koko noin 2,4 miljardia euroa. Tornatorin missio on luoda kestävää hyvinvointia metsästä.