Pysäytetään sademetsien häviäminen

Sademetsissä elää jopa 80 prosenttia maalla elävistä kasvi- ja eläinlajeista. Näiden metsien luonto onkin maailman monimuotoisin. Sademetsien häviäminen kiihdyttää luontokadon lisäksi ilmastonmuutosta, kun metsien kattavat hiilivarastot tuhoutuvat. Lahjoittamalla sademetsille yrityksesi on eturivissä suojelemassa näitä luonnon aarreaittoja.

Uhat ja ratkaisumme

Yrityksesi tuki merkitsee

WWF:n tavoitteena on pysäyttää luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Tukemalla työtämme yrityksesi on mukana suojelemassa sademetsiä yhdessä kanssamme.

Lahjoitusvaroista noin 80 % käytetään suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20 % käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan.

Mitä yritysten tuella tehdään?

• Tuemme kyläyhteisöjä ja alkuperäiskansoja kylämetsien ja suojelualueiden perustamisessa
  • Edistämme yritysten ja viranomaisten kanssa vastuullista metsänhoitoa
  • Varustamme ja koulutamme paikallisväestöä sekä viranomaisia metsäpalojen torjuntaan
  • Toimimme laittomia hakkuita ja laittomalla puulla käytävää kauppaa vastaan
  • Tuemme paikallisväestöä osallistavaa kylämetsätaloutta kehittyvissä maissa
  • Työskentelemme vastuullisen puukaupan edistämiseksi ja toimimme aktiivisesti vastuullista tuotantoa edistävien sertifikaattien kehittämisessä
  • Ennallistamme metsiä takaisin luonnontilaisiksi yhdessä eri toimijoiden kanssa
  • Edistämme vastuullista ja luontoarvoja huomioivaa maankäytön suunnittelua sekä rakentamista
  • Työskentelemme vastuullisen tuotannon lisäämiseksi
  • Vaikutamme Suomessa kulutustottumuksiin esimerkiksi viestimällä ruuan ympäristövaikutuksista
  • Olemme mukana kehittämässä kestävämpiä viljelymenetelmiä

Kerro lahjoituksesta henkilöstölle, asiakkaille ja sidosryhmille

Kun tuet WWF:n luonnonsuojelutyötä vähintään 500 euron lahjoituksella, saat käyttöösi lahjoituskohteesta kertovan sähköisen kortin yrityksesi tai organisaatiosi nimellä.

Sähköisellä kortilla kerrot lahjoituksesta esimerkiksi sisäisissä viestintäkanavissa, verkkosivuilla, uutiskirjeessä ja sosiaalisessa mediassa.

Lahjoitus luonnolle on myös hieno vaihtoehto perinteisille firman liikelahjoille tai työntekijöiden lahjoille. Se kertoo arvoista ja yritysvastuusta niin asiakkaille, yhteistyökumppaneille kuin työyhteisöllekin. Antamalla aineettoman yrityslahjan ja sähköisen kortin vähennät ylikulutusta, joka on yksi suurimmista ilmastonmuutoksen etenemisen ja luonnon köyhtymisen syistä.

Maksutapoina ovat verkkolasku, korttimaksu ja verkkopankki. Lahjoituksen tehtyäsi tai verkkolaskun tilattuasi voit ladata sähköisen kortin kiitos-sivulta välittömästi käyttöösi. Halutessasi pystyt myös lataamaan kortin myöhemmin sähköpostiisi lähetetyn linkin kautta.

Onko sinulla kysyttävää? Ota yhteyttä!

Asiakkuuspäällikkö
Aino Sirkesalo