Auta merilintuja

Pelastetaan Itämeri tuleville sukupolville

Itämeri on yksi maailman herkimmistä ja saastuneimmista meristä, se tarvitsee apuamme. Suojelemme Itämerta pitkäjänteisesti sisävesistämme saakka. Tule mukaan auttamaan!

Auta Itämeri-kummina

Pelastetaan Itämeri tuleville sukupolville

WWF:n uusi Lintusaarikamera seuraa näyttävien merilintujen elämää urbaanissa ympäristössä

Alle kymmenen kilometrin päässä Helsingin päärautatieasemasta sijaitsee ainutlaatuinen luontokohde, Lopin lintusaari. Saarella pesivien harmaahaikaran, merimetson ja monen muun suuren merilinnun elämää voi seurata nyt suorassa lähetyksessä WWF:n Luontolivessä. WWF asensi kameran Helsingin Vanhankaupunginlahdelle yhdessä Elisan ja Helsingin kaupungin kanssa.

Merikotka

Merikotka on Suomen suurin petolintu. Pitkäjänteinen suojelu on pelastanut sen Suomessa sukupuuton partaalta. Kun vuonna 1975 kuoriutui ainoastaan neljä poikasta, vuonna 2018 luku oli jo noin 450.

Yhteistyössä

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita. Lintusaarikamera on toteutettu yhteistyössä Elisan ja Helsingin kaupungin kanssa. Kameran asennuksesta ja teknologiasta vastaavat Kepit Systems Oy ja Solarvoima Oy.