Opettajille

WWF tarjoaa runsaasti tukea ympäristöaiheiden opetukseen. Esimerkiksi maksuttomat opetusmateriaalit sopivat eri-ikäisille oppijoille ja monien oppiaineiden opetukseen.

Animaatio ilmastonmuutoksesta Saimaalla

Olemme luoneet uuden havainnollistavan animaation ilmastonmuutoksen vaikutuksista sisävesiimme. Esimerkkinä on Suomen suurin järvi Saimaa, joka on myös maailman harvinaisimman hylkeen, saimaannorpan, ainoa elinalue. Katso, miten saimaannorpan kotivesistö muuttuu, kun ilmastonmuutos etenee.

Katso animaatio

Animaatio ilmastonmuutoksesta Saimaalla

Uusi julistesarja teoista luonnon hyväksi

Nämä julisteet muistuttavat maapallon luonnon ainutlaatuisuudesta ja jokaisen lajin arvosta sekä antavat vinkkejä, miten jokainen voi suojella luonnon monimuotoisuutta. Julisteiden toinen puoli on suomeksi ja toinen ruotsiksi. Yhdellä tilauksella saat kaikki kolme julistetta.

Tilaa julisteet

Uusi julistesarja teoista luonnon hyväksi

Kestävyyskasvatus mukaan ulkopeleihin

Vihreän timantin metsästys -peli on nuorille suunnattu liikunnallinen ulkopeli, jossa kannustetaan kestävään arkielämään. Pelissä joukkueet kisaavat kestävän arjen tiedoilla ja taidoilla etsien vihreää timanttia. Peli sopii erityisesti teemapäiviin, tapahtumiin ja leireille.

Tulosta peli ja ohjeet

Kestävyyskasvatus mukaan ulkopeleihin

Luonnon hyvinvointivaikutukset talteen retkiltä

Hyvinvointia luonnosta -oppaasta löydät tietoa luonnon hyvinvointivaikutuksista ja luonnossa tehtäviä harjoituksia tukemaan psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista hyvinvointia. Opas soveltuu kaikenikäisten toimintaan, ja se on tuotettu yhteistyössä Metsähallituksen luontopalvelujen ja Suomen ympäristöopisto Syklin kanssa.

Tutustu materiaaliin

Luonnon hyvinvointivaikutukset talteen retkiltä

WWF Nuoret

WWF Nuoret ovat joukko vapaaehtoisia pääkaupunkiseudulla toimivia nuoria, jotka ovat kanssamme ideoimassa, suunnittelemassa ja toteuttamassa kestävään elämäntapaan liittyviä projekteja. Viime vuosina WWF Nuorten projektit ovat keskittyneet kestävään ruuankulutukseen. Ryhmään haetaan uusia nuoria kerran vuodessa.

Tilaa ympäristökasvatuksen uutiskirje