Koulutukset kasvattajille

WWF järjestää monipuolisia, maksuttomia ympäristökasvatuskoulutuksia opettajille ja muille kasvattajille. Koulutuksissa tutustutaan ajankohtaisiin teemoihin ja innostaviin opetusmenetelmiin. Kouluttajina toimivat WWF:n ympäristökasvattajat. Järjestämme koulutuksia eri puolilla maata yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Opettaja, päivitä ympäristöosaamisesi 2020-luvulle!

WWF tarjoaa opettajille maksutonta täydennyskoulutusta kestävän kehityksen teemoista.  Yhteensä 7 op koulutuskokonaisuus koostuu neljästä moduulista eli kurssista. Koulutusta järjestetään verkossa ja lähipetuksena eri puolilla Suomea. Voit osallistua vain yhdelle tai vaikka kaikille kursseille. Klikkaamalla otsikoita saat lisätietoa kursseista.

1. Kasvatus osana kestävää kehitystä (1 op verkkokoulutus)
  2. Me aarteenvartijat – luonnon monimuotoisuus opetuksessa (2 op, kaksi lähipäivää / webinaaria ja etäosuuksia)
  3. Me ilmastosankarit – ilmastonmuutos opetuksessa (2 op, kaksi lähipäivää / kolme webinaaria ja etäosuuksia)
  4. Oppilaat ympäristötoimijoina ja koulun kestävä toimintakulttuuri (2 op, kaksi lähipäivää ja etäosuuksia)

Kurssit tarjoavat sinulle ajankohtaista tietoa sekä opettajan työhön liittyviä kehittämistehtäviä, joita toteutat yhdessä oppilasryhmän kanssa. Tavoitteena on tarjota sinulle sellaisia työkaluja, jotka voit ottaa heti käyttöön!

Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa maksutonta täydennyskoulutusta, ja sitä toteutetaan lähiopetuksena ja verkossa.  Lähiopetus voidaan järjestää myös webinaarina, jos COVID 19 -epidemian tilanne näin vaatii.

Ensimmäiset kurssiryhmät aloittavat toimintansa syksyllä 2020. Kouluttajina toimivat WWF:n ympäristökasvatuksen asiantuntijat sekä Ympäristökasvatusjärjestö FEE Suomen ja Natur och Miljön kouluttajat.

Ulos Ut Out 2021

15.-17.6.2021 Nurmeksessa

Ulos Ut Out 2020 on nyt Ulos Ut Out 2021! Suomen suurin ulkona oppimisen tapahtuma tulee taas. Tapahtuma kokoaa satoja opettajia, kasvattajia ja muita ulkona oppimisesta kiinnostuneita innostumaan ulkona oppimisesta ja kehittämään opetusta.

Ympäristökasvatuksen tekijät, tutkijat ja päättäjät etsivät kolmen päivän aikana yhdessä keinoja ilmastonmuutoksen torjuntaan opetuksen ja kasvatuksen keinoin.

Luvassa on monipuolinen kattaus huippupuhujien luentoja, innostavia ja toiminnallisia työpajoja sekä inspiroivia keskusteluja luonnon helmassa. WWF on yksi tapahtuman pääjärjestäjistä.

Lue lisää tapahtuman verkkosivuilta ja tule mukaan!

Ympäristökasvatuksen asiantuntija
Anna Muotka