Luonnonsuojelu tuottaa tulosta

Ympäristöongelmiin, kuten ilmastonmuutokseen, laji- ja metsäkatoon voidaan edelleen vaikuttaa. Vaikka muutos voi viedä vuosikymmeniä, tuo pitkäjänteinen työ tulosta. Tällä sivulla voit tutustua luonnonsuojelutyömme tuloksiin.

Tutustu työmme tuloksiin

Vuonna 2019 teimme jälleen monipuolista työtä luonnon ja ympäristön hyväksi niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Tutustu työmme tuloksiin

Viimeisimmät onnistumistarinat

Monica Terkildsen työskentelee WWF:ssä biisonien palauttamiseksi Pohjois-Amerikan Suurille tasangoille. Oglala Lakota -heimoon kuuluva Terkildsen uskoo biisonien suojelun hyödyttävän myös alkuperäiskansoja.
Korkein hallinto-oikeus teki tällä viikolla päätöksen, joka vaikuttaa merkittävästi erittäin uhanalaisen ahman suojeluun Suomessa.
Vuorigorillojen määrän on havaittu nousseen Bwindin kansallispuistossa Ugandassa. Keravanjoessa sijaitsevan Haarajoen padon purkaminen aloitetaan puolestaan suunnitelmien mukaan 2021. Esimerkiksi nämä suojelusaavutukset ovat mahdollisia ainoastaan pitkäjänteisen suojelutyömme avulla ja uskollisten kummiemme tuella.
Lämpenevän ilmaston vaikutukset vinouttavat tutkimusten mukaan merikilpikonnien poikasten sukukupuolijakaumaa. Australiassa kilpikonnien pesien keinotekoisen viilentämisen ja sateiden on havaittu tarjoavan apua ongelmaan.