Luonnonsuojelu tuottaa tulosta

Ympäristöongelmiin, kuten ilmastonmuutokseen, laji- ja metsäkatoon voidaan edelleen vaikuttaa. Vaikka muutos voi viedä vuosikymmeniä, tuo pitkäjänteinen työ tulosta. Tällä sivulla voit tutustua luonnonsuojelutyömme tuloksiin.

Tutustu työmme tuloksiin

Vuonna 2020 teimme jälleen monipuolista työtä luonnon ja ympäristön hyväksi niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Tutustu työmme tuloksiin

Viimeisimmät onnistumistarinat

Australiassa on käynnissä maan historian suurin luonnon elvytysohjelma. Tavoitteena on auttaa luontoa elpymään tuhoisien maastopalojen jälkeen. Osana ohjelmaa WWF kokeilee Australiassa uusien eukalyptuspuiden kylvämistä droonien avulla.

Etsitkö lahjaa, joka tuo iloa saajalle ja hyödyttää samalla luontoa? Kaipaatko apua vastuullisen kalapöydän kattamisessa? Mietitkö, miten välttää ruokahävikki? Kokosimme takuuvarmat vinkit luonnonystävän jouluun.

Madagaskarilta löytyi uusi makilaji ja äärimmäisen uhanalaiset kiljuhanhet levähtivät syysmuutollaan Suomessa 50 vuoden tauon jälkeen. Nämä ja  monta muuta luonnonsuojelun onnistumista on saatu aikaiseksi uskollisten tukijoidemme ansiosta!

Metsähallituksen tuoreen arvion mukaan norppien määrä Saimaalla on noussut noin 20 yksilöllä edellisestä vuodesta. Pitkäjänteinen suojelutyö ja verkkokalastuksen rajoitukset ovat tuottaneet tulosta, joka näkyy kannan hitaana kasvuna. Tänä vuonna pesälaskentaa hankaloitti vähäluminen talvi, joten tarkkaa arviota ei pystytty tekemään.

Madagaskarin saarelta on löytynyt uusi pieni makilaji. Kyseessä on kokonaan uusi kädellinen, tieteelliseltä nimeltään Microcebus jonahi. Löytö on tärkeä, sillä se osoittaa, että uusia lajeja on yhä mahdollista löytää. Uusi makilaji on kuitenkin jo löydettäessään luokiteltu uhanlaiseksi, sillä metsäkato uhkaa myös Madagaskarin lajien kotimetsiä.