Lintulahtikamerassa vilahtivat muun muassa hassu harmaahaikara ja ylväs jalohaikara – katso parhaat palat!

Tänä syksynä saimme seurata livelähetyksessä Kirkkonummella sijaitsevan kosteikon tapahtumia. Suorassa lähetyksessä piipahtivat muiden muassa Suomessa edelleen melko harvinainen jalohaikara, lukuisia valkoposkihanhia, laulujoutsenia sekä harmaahaikaroita. Myös eläinmaailman muita edustajia pääsi kuviin, muun muassa eräs aamu-usvassa mystisesti tepastellut valkohäntäkauris. Jutun lopussa voit myös jättää palautetta ja terveisiä kameraan liittyen!

Tänä vuonna mukavuudenhaluisten lintubongarien unelmat täyttyivät lintulahtikameran muodossa. Ruuduilta aukesi näkymä eräälle kosteikolle, josta pääsi seuraamaan lintujen syysmuuton etenemistä. Lähetyksessä vilahti jos jonkinlaista siivekästä, eniten haikaroita, sorsalintuja, joutsenia sekä hanhia. Miltä esimerkiksi näytti satojen valkoposkihanhien viimeiseen asti hiottu synkronoitu lentoonlähtö? Entä mitäpä puuhaili hauska harmaahaikara? Katso alta olevalta videolta!

Kamera keräsi reilussa kuukaudessa yli 50 000 katselukertaa ja sen keskimääräinen katseluaika oli vähän yli 3 minuuttia.

Mikäli lintumaailma on sydäntäsi lähellä, muistathan seurata kanaviamme. Lähiviikkoina avaamme uuden livekanavan, jossa seurataan talvilintuja ruokintapaikalla.

WWF:n Luontoliven kamerat välittävät kuvaa upeista mutta harvinaisista eläinlajeista, joiden suojelemiseksi on vielä tehtävä töitä. Hankkeen mahdollistavat lukuisat tärkeät yhteistyökumppanit. Mitä ajatuksia lintulahtikamera herätti? Vastaa kyselyyn!