WWF, Sitra, EK ja Helsingin Sanomat järjestävät vaalitentin luonnosta ja ilmastosta

Suomi on sitoutunut hillitsemään ilmastonmuutosta ja pysäyttämään luontokadon. Avainasemassa ympäristökriisien ratkaisemisessa ovat poliittiset päättäjät, mutta mitä puolueet ovat valmiita tekemään käytännössä? WWF, Sitra, EK ja Helsingin Sanomat järjestävät ympäristöaiheisen vaalitentin keskiviikkona 15.2. klo 18.

Ilmasto lämpenee hälyttävää vauhtia, ja maapallon luonto köyhtyy. Käynnissä on maailmanlaajuinen sukupuuttoaalto, joka on ensimmäistä kertaa ihmisen aiheuttama. Myös Suomessa luonnon tila on heikentynyt jatkuvasti.

Nykyinen tapamme elää uhkaa myös ihmisiä, sillä ihmiskunta ja talous tarvitsevat hyvinvoivaa luontoa. Arvioiden mukaan yli 50 prosenttia maailman bruttokansantuotteesta on suoraan riippuvaista ​​luonnosta ja sen tarjoamista palveluista.

Ratkaisuilla on kiire. Suomessa avainasemassa on huhtikuussa valittava seuraava eduskunta. Ratkaisujen löytäminen ilmastokriisiin ja luontokatoon voi avata myös mahdollisuuksia Suomelle ja suomalaisille yrityksille.

WWF, tulevaisuustalo Sitra, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ja Helsingin Sanomat järjestävät keskiviikkona 15. helmikuuta suuren ilmasto- ja luontotentin. Tentin juontavat Helsingin Sanomien politiikan toimittajat Marko Junkkari ja Petja Pelli.

Vaalitenttiin osallistuvat seitsemän eduskuntapuolueen puheenjohtajat  Sanna Marin (sd), Riikka Purra (ps), Petteri Orpo (kok), Annika Saarikko (kesk), Maria Ohisalo (vihr), Li Andersson (vas) ja Sari Essayah (kd). RKP:n puheenjohtajaa Anna-Maja Henrikssonia tuuraa eduskuntaryhmän puheenjohtaja Anders Adlercreutz.

Tentti alkaa klo 18 ja sitä voi seurata paikan päällä Sanomatalossa tai suorana Helsingin Sanomien verkkosivuilla.

Pysy kartalla luonnonsuojelun kuulumisista - tilaa WWF Suomen uutiskirje

WWF:n uutiskirjeen avulla pysyt kartalla luonnonsuojelun tuoreimmista kuulumisista. Uutiskirje kolahtaa sähköpostiluukkuusi kerran kuukaudessa.

Pysy kartalla luonnonsuojelun kuulumisista - tilaa WWF Suomen uutiskirje