WWF ja Sanoma tiivistävät vastuullisuusyhteistyötä – ”Henkilöstöllämme on halu osallistua ja tehdä hyvää”

Kolmivuotisessa yhteistyössä WWF vahvistaa markkinointiaan Sanoman kanavissa sekä auttaa mediayhtiötä kehittämään omaa vastuullisuustyötään. Yritysyhteistyössä Sanoman henkilökunnalla on mahdollisuus osallistua ympäristöaiheisiin tilaisuuksiin, muoviroskatalkoisiin ja öljyntorjuntaharjoituksiin.

WWF Suomi ja Sanoma Media Finland aloittavat yhteistyön. Kolmivuotisen sopimuskauden aikana WWF vahvistaa markkinointiaan Sanoman kanavissa. Yhteistyö WWF:n kanssa tukee Sanoman vastuullisuusstrategian ilmastotavoitteiden saavuttamisessa.

”WWF:n toiminta ei olisi mahdollista ilman yksityis- ja yrityslahjoittajia, joten varainhankinta on kaiken suojelutyömme elinehto. Meillä oli haussa vastuullinen kumppani, jonka kanssa kehittää markkinointiviestintäämme. Sanoma tarjoaa meille kumppanina erinomaisen tavoittavuuden ja uskottavan mediaympäristön”, sanoo WWF:n yksityisvarainhankinnan johtaja Tarja Hakala.

WWF:n tavoitteena on vuoteen 2030 mennessä pysäyttää luonnon köyhtyminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Sanoman tavoite on olla hiilineutraali vuonna 2030. Sanoman päästövähennystavoitteet omalle toiminnalle (Scope1 ja 2) ja arvoketjulle (Scope3) ovat Science BasedTargets -aloitteen (SBTi) hyväksymät.

”Tavoitteiden saavuttaminen edellyttää sitä, että ihmiset ja yritykset saadaan tähän työhön mukaan, ja että tavoitteet pysyvät jatkuvasti ihmisten mielessä. Siksi tehokas ja tavoittava markkinointi on meille erityisen tärkeää. Lisäksi on hienoa, että voimme yhteistyössä auttaa Sanomaa kehittämään omaa vastuullisuustyötään”, WWF:n yritysyhteistyön johtaja Annemi Usva-Vänttinen sanoo.

Sanoman henkilökunta saa osana yhteistyötä muun muassa mahdollisuuden osallistua WWF:n järjestämiin ympäristöaiheisiin tilaisuuksiin, muoviroskatalkoisiin ja öljyntorjuntaharjoituksiin.

”Haluamme Sanomalla tehdä vaikuttavaa vastuullisuustyötä ja henkilöstöllämme on halu osallistua ja tehdä hyvää. WWF on meille tosi luonteva kumppani, ja yhteistyö antaa meille konkreettisen tavan torjua ilmastokriisiä sekä tukea luontoa”, Sanoman viestintäjohtaja Hanna Johde sanoo.

Yhteistyö alkaa 23. maaliskuuta, jolloin vietetään WWF:n järjestämää ympäristötapahtumaa Earth Houria.

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa

Toimimme yhdessä yritysten kanssa luontokadon pysäyttämiseksi, sillä kaikkia tarvitaan mukaan rakentamaan tasapainoista tulevaisuutta luonnolle ja ihmisille.

Katso lahjoitus- ja kumppanuustavat

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa