Älä ole suomut silmillä kalatiskillä

Kalat eivät kohtalostaan valita, mutta se ei tarkoita, että niillä menisi hyvin. Nykymenolla syömme maailman meret tyhjiksi jo omana elinaikanamme. WWF edistää kestävää kalastusta ja haluaa uhanalaiset kalat pois kalatiskeiltä.

Tutustu Kuluttajan kalaoppaaseen (pdf)

Tiesitkö että…

• Yli 85 prosenttia maailman kalakannoista on jo nyt
    kestävyyden rajoilla tai ylikalastettuja
  • Vuosittain lähes 30 miljoona tonnia sivusaalista heitetään takaisin mereen,
    usein kuolleena.
  • Suomessa syödystä kalasta yli 70 prosenttia tuodaan muualta.
    Suosituimpia lajeja ovat kasvatetut lohikalat ja tonnikalat.

Kestäviä kalavalintoja

Tavoitteenamme on, että vuoden 2015 loppuun mennessä Suomessa on myytävänä vain kestävästi pyydettyä ja tuotettua kalaa. Tähän tavoitteeseen on sitoutunut lähes 50 yritystä ja toimijaa.

Katso ketkä ovat mukana

Uhanalaiset kalat