Päivitetty

LIFE EconomisE -projekti

”Vastinetta rahoille: kannattavasti kohti energiatehokasta ja ilmastokelpoista rakennuskantaa” -hankkeen tavoitteena on vähentää päästöjä yhteistyössä rakennusten omistajien, institutionaalisten sijoittajien sekä kaupunkien ja kuntien kanssa. Hanke alkoi kesäkuussa 2017 ja jatkuu kesäkuuhun 2020 asti.

Read about the project in English

Viisi vinkkiä taloyhtiöiden energian ja veden säästämiseen: ”Kotitalouksien ilmastopäästöistä 33 prosenttia syntyy asumisesta”

Isännöintiyritys Fluxio Oy:n toimitusjohtaja Kalle Grönqvist kertoi Innovatiiviset energiatehokkuusratkaisut taloyhtiössä -tilaisuudessa hyviä käytännön vinkkejä, joilla yrityksen kohteissa on saatu aikaan merkittäviä säästöjä. WWF Suomen, Sitran, Motivan ja Kiinteistöliitto Uudenmaan järjestämä tilaisuus synnytti aktiivista keskustelua energiatehokkuusaiheiden tiimoilta.

Katso viisi Grönqvistin mainitsemaa toimenpidettä ja lue lisää tilaisuudesta täältä.

Kalle Grönqvist, Fluxio Isännöinti Oy Juho Talja / WWF
© Juho Talja / WWF
Fluxio Isännöinti Oy:n toimitusjohtaja Kalle Grönqvist.

WWF haastaa kiinteistösektorin pitämään kiinni Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteista: ”Päästöjä vähennettävä runsaasti”

Miten runsaasti energiaa nielevän kiinteistösektorin päästöt saataisiin ajettua kokonaan alas parissa vuosikymmenessä? WWF:n ilmastoasiantuntija Kaarina Kolle haastaa tekstissään sijoittajat ja kiinteistöalan yritykset julkaisemaan omat Pariisin ilmastosopimuksen mukaiset tavoitteensa osana vastuullisuusraporttiaan ja lähtemään mukaan Science Based Targets -aloitteeseen.

Lue lisää haasteesta täältä.

Kaarina Kolle_artikkelikuva Juho Talja / WWF
© Juho Talja / WWF
WWF:n ilmastoasiantuntija Kaarina Kolle.

Sijoittajien varauduttava ilmastonmuutoksen kiinteistöille tuomiin riskeihin nykyistä paremmin

Ilmastonmuutos tuo merkittäviä taloudellisia riskejä suomalaiskiinteistöille ja niihin sijoittaville yhtiöille. Gaia Consultingin WWF Suomelle tekemä katsaus auttaa sijoittajia tunnistamaan ilmastonmuutoksen riskit kiinteistösijoituksissaan nykyistä paremmin.

Lue lisää ilmastonmuutoksen kiinteistöille ja kiinteistösijoittajille aiheuttamista riskeistä täältä.

Rakennus meren rannalla Kata Kreft-Burman / WWF
© Kata Kreft-Burman / WWF

Ajankohtaisista energiatehokkuusasioista keskusteltiin Lahdessa – suurimman säästöpotentiaalin toimenpiteet nousivat esiin

Energiatehokkuusasioista kiinnostuneet kokoontuivat elokuun 21. päivä Lahden Urheilukeskuksen komeissa maisemissa keskustelemaan asiaan liittyvistä ajankohtaisista näkökulmista. Tilaisuuden järjestivät yhteistyössä WWF:n LIFE EconomisE -hanke, Lahden kaupunki, Kiinteistöliitto Päijät-Häme ja Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy.

Lue lisää Lahdessa järjestetystä energiatehokkuustilaisuudesta täältä.

Lahden energiatehokkuustapahtuma Juho Talja