Pertti Salolaisesta WWF Suomen kunniapuheenjohtaja

WWF Suomi on nimittänyt ministeri Pertti Salolaisen kunniapuheenjohtajakseen. Salolainen on kohta 40 vuotta täyttävän WWF Suomen perustaja ja toiminut pitkään WWF:n hallituksessa ja hallintoneuvostossa, osan aikaa hallintoneuvoston puheenjohtajana.

WWF Suomen tuore kunniapuheenjohtaja Pertti Salolainen kertoo nimityksen olevan suuri kunnia. ”Suhtaudun siihen nöyryydellä. Se on samalla tunnustus koko WWF Suomelle ja sen 40-vuotiselle toiminnalle. Vaikka olemme saavuttaneet paljon, haasteet vain kasvavat, sillä alkuperäisluonto on vakavasti uhattuna – ei vain maailmalla vaan myös Suomessa”, Pertti Salolainen kertoo.

Salolaisen mukaan Suomen vanhat metsät, suot, vesiluonto, virtavedet ja Itämeri ovat tehokkaan suojelun tarpeessa. ”Velvollisuutemme on auttaa myös kehitysmaissa alkuperäisluonnon säilyttämisessä. On järkyttävää, että kymmenet tuhannet eliö- ja kasvilajit kuolevat lähivuosina sukupuuttoon ihmisten toiminnan johdosta. Samaan aikaan ihmisten määrä kasvaa usealla miljardilla. Tässä on WWF:n keskeisin haaste.”

Lisätiedot:
pääsihteeri Liisa Rohweder, WWF Suomi, 040 840 7461

Vuosi 2011 on YK:n kansainvälinen metsävuosi. WWF:n tavoitteena on pysäyttää maailman metsäkato; Suomessa työskentelemme metsäluonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi. Tavallisten ihmisten lahjoitukset mahdollistavat WWF:n työn myös metsien hyväksi. Erilaisia tukitapoja internetissä: www.wwf.fi.