WWF ja viihdeohjelma Posse yhdistävät voimansa – luvassa ilta luonnon puolesta

Viihde ja luonnonsuojelu lyövät tänä syksynä käpälää Posse-viihdeohjelman WWF-erikoisjaksossa. Jakson ensiesitys nähtiin MTV-kanavalla 18.11. suorassa lähetyksessä. WWF Suomen 50-vuotissyntymäpäivien kunniaksi Possen esiintyjät tutustuvat WWF:n työhön luonnon suojelemiseksi ja kannustajat myös katsojia mukaan auttamaan.

Luonto tarvitsee auttajia, sillä käynnissä on sukupuuttoaalto, joka uhkaa yli miljoonaa lajia. Auttajia WWF etsii myös yhteistyössä Possen kanssa. WWF:n syntymäpäivien kunniaksi Jaska, Jarppi, Viivi, Veronica, HP, Aku ja Kalle käyvät öljyntorjuntaharjoituksissa, osallistuvat uhanalaisten vaelluskalojen suojelemiseen purkamalla padon ja tutustuvat WWF:n työhön saimaannorppien suojelemiseksi. Studiossa on Suomen kärkinimiä haastatteluissa, pelaamassa ja esiintymässä hyvän asian puolesta.

”Posselaiset pääsevät osallistumaan WWF:n tekemään työhön talkoolaisen näkökulmasta ja täten jakamaan tietoa omakohtaisten kokemusten kautta WWF:n toiminnasta. Toivomme, että jakso toimii luonnonsuojelun portinavaajana katsojille”, WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder sanoo.

MTV-kanavalla nähtävä erikoisjakso yhdistää elementtejä muun muassa viihteestä ja luontodokumenteista. Vaikka luonnon ahdinko on kaikkea muuta kuin hauskaa, kevyempiä tv-viihteen elementtejä on mukana, jotta asiat olisivat katsojalle helpommin lähestyttäviä.

”Posse on koko perheen ohjelma, joka tavoittaa laajasti eri ikäiset ja sitä katsovat yleensä vanhemmat lastensa kanssa, joten Possella saamme laajemman yleisön kiinni”, Rohweder sanoo.

(Juttu jatkuu kuvien jälkeen.)

Panda juhli lokakuussa pyöreitä

Lokakuussa tuli kuluneeksi tasan 50 vuotta WWF Suomen perustamisesta. WWF on muun muassa auttanut kääntämään saimaannorppakannan kasvuun ja pelastanut merikotka alueellisen sukupuuton partaalta.

”Olemme saavuttaneet puolen vuosisadan aikana paljon, mutta luonto köyhtyy edelleen hälyttävää vauhtia. Seuraavan 10 vuoden aikana meidän tulee saavuttaa enemmän kuin edellisen 50 vuoden aikana yhteensä”, Rohweder sanoo.

”Siksi toivomme myös Possen katsojilta arvokasta tukea, jotta voimme jatkaa mahdollisimman tehokkaasti työtämme”, Rohweder sanoo.

Posse x WWF: Ilta luonnon puolesta -jakso esitetään MTV-kanavalla pe 18.11.2022 klo 20-21.30.

Auta luontoa WWF:n kummina

Luonnonsuojelun onnistumiset eivät ole mahdollisia ilman säännöllisiä tukijoita. Yli puolet toimintamme rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä. Sinun lahjoituksesi on elintärkeä, se on uusien onnistumisien alku.

Valitse lahjoituskohteesi

Auta luontoa WWF:n kummina