WWF-lehti 4/2018

Tässä lehdessä kerromme suurpetoja silmästä silmään kohdanneiden ihmisten kokemuksia, sukellamme WWF:n meriasiantuntijan kanssa Itämeren pinnan alle, torjumme haitallista kurtturuusua majakkasaarella ja tarkastelemme selkärankaisten villieläinten tilannetta maapallolla.

Pääkirjoitus

Ylikulutuksemme uhkaa maapallon eläimiä

Ylikulutuksemme uhkaa maapallon eläimiä

Pääjutut

Ilmastonmuutoksen silminnäkijä

Ilmastonmuutoksen vaikutukset  Tasha Elizarden kotiseutuun saivat hänet kiinnostumaan arktisen alueen suojelemisesta.

Ilmastonmuutoksen silminnäkijä

Luonnon köyhtyminen ei ole mielipidekysymys

Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen on koko ikänsä yrittänyt yhdistää ympäristön ja talouden näkökulmat.

Luonnon köyhtyminen ei ole mielipidekysymys

Peto ei pelota

Pyysimme kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat kohdanneet suurpetoja silmästä silmään tai asuvat niiden kanssa samoilla alueilla. Suomalaisten tarinat kertovat uteliaisuudesta, ihailusta ja kunnioituksesta suurpetoja kohtaan – siitä, että yhteiselo karhujen, susien, ahmojen ja ilvesten kanssa on mahdollista.

Peto ei pelota

Oppaana aaltojen alla

WWF:n meriasiantuntija Anna Soirinsuo sukelsi toimittajien kanssa Itämeren pinnan alle osoittaakseen, että vedenalainen luonto, Soirinsuon toinen koti, kaipaa lisäsuojelua.

Oppaana aaltojen alla

Maapallon villieläimet ahdingossa

WWF:n tuore raportti kertoo, että selkärankaisten villieläinten määrä maapallolla on romahtanut. Vielä ei kuitenkaan ole liian myöhäistä toimia.

Maapallon villieläimet ahdingossa

Muut jutut