WWF ja Reima julkaisevat kansainvälisen yhteistyömalliston, jolla tuetaan luonnonsuojelua

Reima tukee yrityslahjoituksella WWF:n kansainvälistä työtä monimuotoisen luonnon suojelemiseksi. Reima x WWF -yhteistyömallisto on tehty ympäristöä säästävistä materiaaleista.

Suomalainen lastenvaatemerkki Reima lahjoittaa WWF:n kansainväliselle luonnonsuojelutyölle 2 euroa jokaisesta Reima x WWF -yhteistyötuotteesta, joka ostetaan 15.7.–31.12. välisenä aikana. Lopullinen lahjoitussumma – vähintään 100 000 euroa – julkistetaan kampanjan päätyttyä. Yhteistyötuotteita on myynnissä kolmessatoista maassa.

Royalty-lahjoitus mahdollistaa tärkeän suojelutyön, jonka tavoitteena on pysäyttää luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ja rakentaa tulevaisuus, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa.

”Olemme erittäin innoissamme WWF:n kanssa toteuttamastamme hauskasta ja vastuullisesta yhteistyömallistosta, jonka inspiraationa on toiminut kotimetsiemme tupsukorva ilves. Reima x WWF -mallisto on meille konkreettinen teko sen puolesta, että kaikilla maailman lapsilla olisi oikeus vapaaseen leikkiin puhtaassa ulkoilmassa. Metsiä suojelemalla takaamme monimuotoisen luonnon lapsille myös tulevaisuudessa”, sanoo Johanna Saviharju, Reiman asiakaskokemusjohtaja.

Reima x WWF -yhteistyömalliston kampanjakuva, jossa lapset puun päällä

Reima x WWF -yhteistyömalliston vaatteet ovat saaneet innoitusta Suomen ainoasta luonnonvaraisesta kissaeläimestä ilveksestä.

Reima on sitoutunut säästämään maapallomme kallisarvoisia luonnonvaroja

Reima on alkuvuodesta 2022 asettanut ensimmäisenä suomalaisena vaatealan yrityksenä kansainvälisen Science Based Targets -aloitteen mukaiset päästövähennystavoitteet. Tämä tarkoittaa, että yritys on sitoutunut vähentämään ilmastopäästöjään Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden mukaisesti. Tavoitteet koskevat niin Reiman omaa toimintaa kuin koko yrityksen arvoketjua.

Myös yhteistyömallisto Reiman kanssa on tuotettu ympäristöä säästäen. Kaikki malliston sisävaatteet valmistetaan sertifioidusta luomupuuvillasta, jonka viljelyssä ei ole käytetty haitallisia hyönteismyrkkyjä tai kemiallisia lannoitteita. Ulkoilutakin kankaat ovat bluesign®-hyväksyttyjä ja tehty 100 prosenttisesti kierrätetystä polyesteristä. Kierrätetyn polyesterin käyttäminen vähentää merkittävästi valmistuksessa syntyviä hiilidioksidipäästöjä verrattuna neitseelliseen polyesteriin.

Vaatteiden ympäristöystävällisen tuotannon lisäksi tuotteiden kestävyys ja pitkäikäisyys on tärkeää Reimalle. Luonnonvaroja käytetään kestävämmin, kun sama vaatekappale siirtyy sisarukselta toiselle ja perheestä toiseen. Vaatteiden uudelleenkäyttö on ylivoimaisesti helpoin tapa pienentää niiden ympäristövaikutuksia.

”On hienoa aloittaa kumppanuus Reiman kanssa, sillä yhteistyötuotteet noudattavat korkeita ympäristöstandardeja ja yhdessä voimme kerätä varoja WWF:n suojelutyölle. Samalla mallisto innostaa lapsiperheitä luonnossa liikkumiseen sekä monimuotoisen luonnon suojeluun. Reima myös kannustaa asiakkaitaan tuotteidensa uudelleenkäyttöön, jälleenmyyntiin ja korjaamiseen, mikä on mahdollista vain, jos tuote on alun perinkin tarpeeksi kestävä”, sanoo WWF:n asiakkuuspäällikkö Juuso Lautiainen.

WWF työskentelee tekstiiliteollisuuden vaikuttavimpien toimijoiden kanssa, sillä näillä yrityksillä on suuret vaikutusmahdollisuudet sekä oman alansa sisällä että myös kuluttajiin. Tavoitteena on edistää kulutuksen ja tuotannon kestävyyttä sekä pienentää ekologista jalanjälkeä. WWF kirittää vaatealan yrityksiä tunnistamaan ja vähentämään haitallisia ympäristövaikutuksiaan, mukaan lukien ilmastopäästöjään ja vesiriskejään, sekä varmistamaan ihmisoikeuksien toteutumisen kaikessa toiminnassaan.

Yhteistyössä luontokuvaaja Konsta Punkkan kanssa

Yhteistyön pääkuvan on taltioinut valokuvaaja Konsta Punkka, joka tunnetaan kiehtovista luontokuvistaan. Punkka on saanut sosiaalisessa mediassa suuren fanikunnan villieläinkuvilleen. Reima x WWF -yhteistyömalliston kuvauksissa hänen kameransa eteen astelivat pentujen sijasta lapset.

”Eläin- ja ihmislapsissa on samanlaista uteliaisuutta ja aitoa läsnäoloa. Se välittyi myös yhteistyön pääkuvaan. Päinvastoin kuin eläimet, lapset tarvitsevat paljon sanallista ohjausta ja kontaktia kameran toiselta puolelta. Leikin ja erilaisten tehtävien kautta kuvaustilanteesta saatiin kaikille osapuolille luonteva. Lapset esimerkiksi tutkivat ympäröivän luonnon yksityiskohtia ja imitoivat kameraa vaanivia petoja”, Punkka kertoo.

Punkka jakaa vinkkinsä eläinten ja luonnon kuvaamiseen.

Konsta Punkka on kuvannut Reima x WWF -yhteistyömalliston pääkuvan.

Suojellaan yhdessä luontoa kaikille tuleville pennuille ja lapsille

Reima x WWF -mallisto on saatavilla Reima-myymälöissä ja Reiman verkkokaupassa.

Tutustu rajoitetusti saatavilla olevaan yhteistyömallistoon nyt, ja tule mukaan luomaan kestävää tulevaisuutta, jossa ihmiset ja luonto voivat elää sopusoinnussa.

Yritykset voivat toimia yhdessä WWF:n kanssa monin eri tavoin

Onko yrityksenne valmis toimimaan kestävämmän tulevaisuuden puolesta? Tarvitsemme nopeaa suunnanmuutosta, jotta voimme yhdessä ratkoa meitä kaikkia koskettavat ympäristökriisit. Tässä muutoksessa yritykset ovat avainasemassa.

Tutustu yhteistyötapoihin

Yritykset voivat toimia yhdessä WWF:n kanssa monin eri tavoin