Musiikkifestivaali Crusell-viikko unelmoi paremmasta huomisesta yhteistyössä WWF:n kanssa

Puupuhaltimet ja luontoaiheinen musiikki soivat Uudenkaupungin historiallisessa miljöössä heinäkuussa. Jokaisesta Crusell-viikolle ostetusta festivaalilipusta lahjoitetaan euro WWF:n Itämeren suojelutyölle.

Crusell-viikko soi 22.–29.7.2023 teemalla “Unelmia huomisesta”, kun festivaalilla on luvassa luontoon ja unelmiin keskittyviä musiikkiteoksia. Tänä vuonna festivaali tukee WWF:n työtä Royalty-lahjoituksella. Jokaisesta myydystä Crusell-viikon lipusta lahjoitetaan euro Itämeren suojeluun.

Uudessakaupungissa 1700-luvulla syntyneen, kansainvälisen uran luoneen klarinetistin ja säveltäjän, Bernhard Henrik Crusellin nimeä kantava Crusell-viikko on maailmanlaajuisestikin uniikki puupuhallinmusiikkiin erikoistunut festivaali.

Festivaali järjestetään Uudessakaupungissa jo 42. kertaa. Konserteissa kuullaan niin klassista kuin jazzmusiikkia, folkia sekä lastenmusiikkia kotimaisten ja kansainvälisten huippumuusikoiden esityksinä.

Crusell-viikko nostaa esiin luonnon tärkeyden

Crusell-viikolla juhlitaan tänä vuonna planeettamme luontoa ja suunnataan katse sen tulevaisuuteen. Eri ekosysteemit ja puupuhallinmusiikki kietoutuvat yhteen festivaalin teemakonserteissa. Oman konserttinsa saavat meret, Arktis sekä Amazon, jotka kaikki ovat luonnon monimuotoisuudelle ja ihmiselämälle korvaamattoman tärkeitä.

Teemakonserttien ohella ilahduttavat ilmaistapahtumat. Muun muassa Timo Lassy -jazztrio viihdyttää jazz-illassa ja Lastenmusiikkiorkesteri Loiskiksen Eläimellistä menoa -elokuvakonsertti tarjoaa koko perheelle iloisen musiikkihetken.

”Yritysyhteistyö WWF Suomen kanssa on Crusell-viikolle tärkeä avaus. Uskomme siihen, että taiteen tulee olla mukana muuttamassa maailmaa. WWF Suomen kautta käyttöömme saama tutkittu tieto tarjoaa taiteelle mahdollisuuden osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun”, kertoo Olli Leppäniemi, Crusell-viikon taiteellinen johtaja.

”Ohjelmistossa on luontoaiheisen musiikin lisäksi unelmointiin ja uniin liittyviä teoksia. Crusell-viikon unelmointi kohdistuu ennen kaikkea tulevaisuuteen – huomispäivään, jossa planeetta on säilynyt elinkelpoisena tuleville sukupolville.”

Royalty-yhteistyö tukee Itämeren suojelua

Royalty-lahjoitus festivaalin lipputuloista on yritykselle tapa auttaa luontoa yhdessä asiakkaittensa kanssa. Lahjoitusten avulla WWF suojelee Itämerta ja sen lajeja muun muassa rakentamalla rehevöitymistä vähentäviä kosteikoita pelloille ja talousmetsiin, vaikuttamalla maatalouspolitiikkaan ja ylläpitämällä öljyntorjuntajoukkoja.

Toimimme yhteistyössä yritysten kanssa, koska vain yhdessä pääsemme tavoitteisiimme luonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi.

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa

Toimimme yhdessä yritysten kanssa luontokadon pysäyttämiseksi, sillä kaikkia tarvitaan mukaan rakentamaan tasapainoista tulevaisuutta luonnolle ja ihmisille.

Katso lahjoitus- ja kumppanuustavat

Yritys, auta luontoa yhdessä WWF:n kanssa