Vinkkejä luonnonystävän jouluun

Etsitkö lahjaa, joka tuo iloa saajalle ja hyödyttää samalla luontoa? Kaipaatko apua vastuullisen joulupöydän kattamisessa? Hyödynnä WWF:n vinkit luonnonystävän jouluun.

Aineettomat lahjat luonnon hyväksi

Mitä antaa ihmiselle, jolla on jo kaikkea? Moni arvostaa tavaran sijaan lahjaa, joka auttaa suojelemaan luonnon monimuotoisuutta. WWF:n joulutervehdykset ovat helppo tapa ilahduttaa sekä omia läheisiä että työyhteisöä.

Auta luontoa joulutervehdyksellä

WWF:n joulutervehdys on nopea, helppo ja ympäristöystävällinen tapa muistaa läheisiä joulunaikana. Samalla tuet monimuotoisen luonnon sekä uhanalaisten lajien suojelemista.

Lähetä joulutervehdyksiä

Auta luontoa joulutervehdyksellä

Työpaikan yhteinen joululahja luonnolle

Monimuotoinen luonto on arvokas lahja meille jokaiselle. Tänä jouluna yrityksesi tai organisaatiosi voi antaa takaisin luonnolle tukemalla WWF:n työtä. Lahjoittamalla saat käyttöösi joulutervehdykset, joilla kiität työyhteisöä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita kuluneesta vuodesta.

Tee yrityksen joululahjoitus

Työpaikan yhteinen joululahja luonnolle

Anna kummius joululahjaksi

WWF:n kummius on täydellinen lahja luonnonystävälle. Se tuo lahjan saajalle hyvää mieltä ja ajankohtaista tietoa luonnon tilasta sekä työmme tuloksista WWF-lehden ja kummiuutisten myötä. Ilman säännöllisiä tukijoita moni ympäristöongelma jäisi ratkaisematta.

Valitse kummikohde

Anna kummius joululahjaksi

Ideoita joulupöytään

Valitse ympäristöystävälliseen joulupöytään mahdollisimman paljon kasviperäisiä tuotteita, kuten palkokasveja, viljatuotteita ja kasviksia, sekä lähivesiesi kestävästi kalastettuja kaloja.

Herkuttele kalalla ja kasviksilla

Joulupöydän maistuvat ruuat syntyvät kasviksista sekä kestävästi pyydetyistä ja kasvatetuista kaloista.

Katso joulureseptit

Herkuttele kalalla ja kasviksilla

Kata joulun kalapöytä vastuullisesti

WWF:n Kalaoppaan avulla varmistat, että kaikki joulun kalaruuat ovat vastuullisia valintoja. Opas kertoo, että esimerkiksi suomalainen silakka on kalastettu pääosin Selkämereltä, jossa kalastus on kestävällä tasolla. Myös sillin kalastus on pääosin kestävällä tasolla.

Tutustu WWF:n Kalaoppaaseen

Kata joulun kalapöytä vastuullisesti

Viisi vinkkiä ruokahävikin välttämiseen

Suomalaisissa kotitalouksissa heitetään vuosittain roskiin yhteensä 140 miljoonaa kiloa ruokaa. Erityisen paljon ruokaa menee roskiin juhlapyhinä, kuten jouluna. Näillä keinoilla varmistat, että joulupöytäsi herkut eivät lennä tänä vuonna roskiin.

Lue vinkit

Viisi vinkkiä ruokahävikin välttämiseen

Vastuullisia joululahjaideoita

Pandalogoa kantavan royalty-tuotteen ostaminen lahjaksi on helppo tapa tukea luonnonsuojelua. Näiden vastuullisten joululahjojen myynnistä lahjoitetaan osa työllemme uhanalaisten lajien ja niiden elinympäristöjen suojelemiseksi. Royalty-tuotteet sopivat yhteen WWF:n arvojen kanssa. Ne on valmistettu kestävästi niin, että ympäristövaikutukset huomioidaan tuotteen koko elinkaaren varrella.

Myrkytön paistoastiasarja

HEIROL:in Cerasafe® Pro -tuotesarjan paistoastiat ovat 100% PFAS vapaita ja takaavat turvallisen ruoanlaiton. HEIROL lahjoittaa 0,50 euroa jokaisesta myydystä paistoastiasta WWF:n Itämeren suojelutyöhön.

Tutustu Cerasafe® Pro valikoimaan

Myrkytön paistoastiasarja

Pandatuotteita WWF-verkkokaupasta

WWF-verkkokaupasta löydät kestäviä vaatteita, asusteita ja muita pandatuotteita. Valitsemme tuotteet huolella ja varmistamme, että ne ovat keskivertoa ympäristöystävällisempiä. Ympäristövaikutusten lisäksi kiinnitämme huomiota siihen, missä tuotteet on valmistettu ja miten valmistaja huolehtii sosiaalisesta vastuusta sekä työntekijöiden eduista. Ostamalla joululahjat WWF-verkkokaupasta tuet myös työtämme monimuotoisen luonnon suojelemiseksi. Tilaa lahjat viimeistään 15.12., jotta paketit ehtivät jouluaatoksi perille.

WWF pandahuppari

Pehmoinen panda-huppari tuo lämpöä talveen

Kääri pakettiin suosituin tuotteemme, kierrätysmateriaaleista valmistettu Panda-huppari.

Osta huppari
WWF pandahuppari

Pehmoinen panda-huppari tuo lämpöä talveen

Vinkit joulun välipäiville

Lajittelua ei tule unohtaa joulunakaan. Sen lisäksi välipäivät merkitsevät myös virkistymistä ja lepoa.

Kuinka lajittelet joulunajan jätteet oikein?

Miten lahjapaperi kierrätettiinkään? Joulun aikaan syntyy roskia, joiden lajittelu ei kuulu arkipäivään.

Näin kierrätät joulun

Kuinka lajittelet joulunajan jätteet oikein?

Rentoudu kuukkelin, palokärjen ja muiden talvilintujen seurassa

WWF:n Luontoliven talvilintukamera muutti tänä talvena Kuusamoon, Oulangan kansallispuiston maisemiin. Kamerassa nähdään muun muassa kuukkeleita, palokärkiä, hömötiaisia sekä kookkaita maakotkiakin. Talvilintukamera on osa WWF:n laajempaa Luontoliveä.

Katso talvilintukameraa

Rentoudu kuukkelin, palokärjen ja muiden talvilintujen seurassa