©  Kalle Erkkilä / WWF
Päivitetty

Koulutukset kasvattajille

WWF järjestää monipuolisia, maksuttomia ympäristökasvatuskoulutuksia, joissa tutustutaan ajankohtaisiin teemoihin ja innostaviin opetusmenetelmiin. Kouluttajina toimivat WWF:n ympäristökasvattajat. Järjestämme koulutuksia eri puolilla maata yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Lukuvuoden 2016-2017 teemana on erityisesti koulun ympäristötyö.

Syksyllä tulossa olevia koulutuksia

Kestävä elämäntapa koulun arjessa

Keski-Suomen ympäristökasvatuspäivät 25.11.2016 klo 12-16 Jyväskylä

Uuden opetussuunnitelman korostama kestävään elämäntapaan kasvatus on ruohonjuuritason toimintaa - käytäntöä ja arkea lapselle, nuorelle sekä kasvattajalle. Iltapäivän mittaisessa seminaarissa kuullaan WWF:n ympäristökasvattajan puheenvuoro ja on mahdollisuus osallistua WWF:n osallistavan ympäristötyön työpajaan. Tilaisuuden järjestää Verkkoja kutomaan -hanke.

Ilmoittautuminen 17.11. mennessä

Menneitä koulutuksia

Rakastu metsään! Toiminnallisia menetelmiä ympäristökasvatukseen

Koulutuksessa kokeiltiin yhdessä erilaisia toiminnallisia ympäristökasvatusmenetelmiä metsässä, kuten aistiharjoituksia ja draamallisia menetelmiä. Tavoitteena oli antaa iloa ja ideoita lapsen tai nuoren luontosuhdetta vahvistavaan retkeilyyn.

Ympäristöryhmä pystyyn!

Koulutus antoi alkusysäyksen koulun ympäristötyön tehostamiseen oppilaslähtöisesti. Jaoimme koulujen hyviä käytänteitä, pohdimme johdon ja muun kouluyhteisön roolia sekä kokeilimme monia harjoitteita oppilaiden osallistamiseksi. Koulutuspäivä toteutettiin yhteistyössä Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksen kanssa.

Mistä aiheesta sinä toivoisit koulutusta?

Kerää alueesi opettajista porukka ja pyydä WWF pitämään koulutusta seudullenne. Kerro toiveistasi WWF:n ympäristökasvattajalle hanna.seimola(@)wwf.fi.

Osallistuitko WWF:n koulutustilaisuuteen?

Toivomme, että viihdyit ja opit uutta. Jotta ensi kerralla saat vielä enemmän, anna palautetta lyhyessä nettikyselyssä