© The Artist
Päivitetty

Tee testamenttilahjoitus luonnolle ja elämä jatkuu

Anna perintösi kasvaa elämää. WWF:n luonnonsuojelutyölle osoitetulla testamenttilahjoituksella voit ilmaista tahtosi suojella ympäristöä ja elämää vielä oman elämäsi jälkeenkin.

Yleishyödyllisenä yhteisönä WWF:n ei tarvitse maksaa testamenttilahjoituksista veroa, joten varat käytetään kokonaisuudessaan luonnon hyväksi. WWF on luotettava ja vastuullinen järjestö, jonka varojen käyttö on läpinäkyvää ja lahjoittajien tahdon mukaista.

Kerro testamentissa tahtosi

Testamentin tekijä voi halutessaan ohjata lahjoituksensa joko WWF:n monimuotoiseen ja pitkäjänteiseen luonnonsuojelutyöhön yleisesti tai tiettyyn kohteeseen, esimerkiksi "ensisijaisesti Itämeren suojeluun".

Testamenttilahjoitus voi olla osa omaisuudesta ja muutakin kuin rahaa. Lahjoittaja voi testamentata upean luontokohteen jälkipolville tai lahjoittaa maata, kiinteistöjä tai osakehuoneistoja, joista saadut varat käytetään toimintamme tukemiseen. Muistathan, ettei ole olemassa liian pieniä testamenttilahjoituksia. Jokainen lahjoitus on arvokas.

Testamenttia ei ole koskaan liian aikaista tehdä eikä se aiheuta mitään kuluja elämäsi aikana.

Käytä testamenttia tehdessäsi säätiön virallista nimeä: Maailman Luonnon Säätiö - World Wide Fund for Nature, Suomen rahasto sr.

Tarvitsetko apua?

Kun haluat olla varma, että testamenttisi on pätevä, tarjoamme mielellämme lakimiesapua testamentin laadintaan. Mikäli haluat keskustella lahjoituksestasi, työstämme tai kysyä neuvoa, sinua auttaa WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder.

—Vastaan mielelläni kysymyksiisi. Pääsihteeri Liisa Rohweder puh. 040 840 7461 tai liisa.rohweder@wwf.fi.

Esitetilaukset, testamenttimallit ja kirjalliset ohjeet testamentin laadintaan voit pyytää myös tukijapalvelustamme numerosta 040 192 3112 tai tukija@wwf.fi

Olemme jäsenjärjestönä mukana Valan, Vastuullinen lahjoittaminen ry:n, Hyvä testamentti -kampanjassa.

Yhteydenottopyyntö